مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

امام زمان ناظر و شاهد اعمال ماست!

۷-۱

ائمه هدی(علیهم السلام) « شُهَدَاءَ عَلَی خَلقِهِ »(شاهدان بر خلق) هستند و مراد از مؤمنین در آیه « وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ »(۱) ائمه معصومینند که خداوند از طریق خاص اعمال امت را بر پیامبر(صلی الله علیه و آله) و امامان(علیه السلام) عرضه می­دارد.

در روایت است که عبدالله بن ابان زیات ا ز یاران امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به حضرتش عرض کرد که برای من و خانواده ­ام دعا کنید. حضرت فرمود :
أَ وَ لَستُ أَفعَلُ وَ اللهِ إِنَّ أَعمَالَکُم لَتَعرَضُ عَلَی فِی کُلِّ یَومٍ وَ لَیلَهٍ
آیا (می­دانی) که من برایت دعا نکردم؟ به خدا سوگند که هر روز و شب اعمال شما بر من عرضه می­شود.
و پس از آن حضرت همین آیه را قرائت نمودند.(۲)

امام زمان حضرت ولی عصر(عجل الله) با اراده خداوند متعال شاهد و ناظر و گواه بر اعمال و کردار و رفتار خلق عالم است و کوچکترین حرکت ما از نظر مبارک ایشان(علیه السلام) خواهد گذشت و آن حضرت بر همه احوال ما احاطه دارد. او امام صالحین و متقین است و از ما انتظار دارد که اهل صلاح و تقوا باشیم. امام خمینی(ره) در این­باره می­فرمایند :
حالا ببینید که تحت مراقبت هستید. نامه اعمال ما مى ‏رود پیش امام زمان- سلام اللَّه علیه- هفته‏ اى دو دفعه، به حسب روایت. من مى ‏ترسم که مایى که ادعاى این را داریم که تبع این بزرگوار هستیم، شیعه این بزرگوار هستیم، اگر نامه اعمال را ببیند- و مى‏بیند، تحت مراقبت خداست- نعوذباللَّه شرمنده بشود.

شما اگر یک فرزندتان خلاف بکند، شما شرمنده اید. اگر این نوکر شما خلاف بکند، شما شرمنده اید. در جامعه آدم شرمنده مى شود که پسرش این کار را کرده یا نوکرش این کار را کرده، یا اتباعش این کار را کرده. من خوف این را دارم که کارى ما بکنیم که امام زمان- سلام اللَّه علیه- پیش خدا شرمنده بشود. اینها شیعه ‏هاى تو هستند دارند این کار را مى ‏کنند! نکنید. یک وقت نکند، یک وقت خداى نخواسته یک کارى از ماها صادر بشود که وقتى نوشته برود، نوشته هایى که ملائکه اللَّه که مراقب ما هستند، «رقیب» هستند- هر انسانى رقیب دارد و مراقبت مى شود. ذره هایى که بر قلبهاى شما مى‏ گذرد رقیب دارد. چشم ما رقیب دارد. گوش ما رقیب دارد. زبان ما رقیب دارد. قلب ما رقیب دارد. کسانى که مراقبت مى‏ کنند اینها را- نکند که خداى نخواسته از من و شما و سایر دوستان ما و سایر دوستان امام زمان- سلام اللَّه علیه- یک وقت چیزى صادر بشود که موجب افسردگى امام زمان- سلام اللَّه علیه- بشود مراقبت کنید از خودتان. (۳)

پ ن:
۱)تفتازانی، شرح­ال مقاصد،۵/۲۵۴؛ جرجانی، شرح­ال مواقف، قم، شریف رضی، ۱۴۱۵ق، ۸/۳۵۲
۲) تاریخ طبری، بیروت، الاعلمی، بی تا،  ۲/۴۵۰
۳) شهرستانی، الملل­ والنحل، ۱/۱۱۴

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.