مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

«تسلیم ادیان در برابر اسلام»ادیان در عصر ظهور۳۶

 

آیا در حکومت امام زمان (عج) مسیحیان و یهودیان و دیگر ادیان غیر مسلمان که بر نامسلمانی خود باقی می مانند بر علیه اسلام اقدام نخواهند کرد؟
پاسخ به این سوال روشن است؛ در عصر ظهور که عقل ها به کمال می رسند و غبار اتهام از چهره دین ناب محمدی برداشته می شود همه جهانیان شیفته اسلام می شوند و به دایره مسلمین با میل و رغبت و انتخاب آزاد داخل خواهند شد و عده اندکی که از سر عناد خورشید اسلام را انکار می کنند اقبالی نخواهند داشت و قدرتی برای مقابله با اسلام ندارند.

در تفسیر آیه شریفه:  «اوست خدائى که رسول خود را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر تمام ادیان عالم تسلّط و برترى دهد هرچند کافران ناراضى و مخالف باشند»[۱] از امیر المؤمنین (ع) روایت شده است که فرمود: «آیا خداوند مصداق این آیه را اکنون آشکار ساخته است؟ هرگز، سوگند به کسى که جانم بدست اوست (در عصر ظهور قائم عج) هیچ آبادى نمى‏ماند مگر اینکه هر صبح و شام در آن شهادت به وحدانیت خدا و رسالت محمدى (ص) بدهند»[۲] از ابن عباس نیز روایت شده است که گفت: «هیچ یهودى و نصرانى و یا پیرو دینى نمى‏ماند مگر آنکه به اسلام گرایش پیدا مى‏کند. تا اینکه جزیه (مالیات سرانه) برداشته شود و صلیب شکسته و خوک کشته مى‏شود و آن مصداق فرموده خداوند است که: «اسلام را بر تمام ادیان جهان پیروز مى‏گرداند هرچند کافران ناراضى و مخالف باشند» و این امر در زمان قیام قائم (ع) پدید مى‏ آید»[۳]

در اینجا اشکالی به ذهن می رسد که در بخشهای بعدی بررسی خواهد شد.

[۱] توبه: ۳۳.

[۲] محجّه بحرانى ص ۸۶.

[۳] همان، ص۸۷.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.