مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

«افزایش ظرفیت ها برای دریافت حقایق دینی»دین جدید در حکومت مهدوی۴۴


«افزایش ظرفیت ها برای دریافت حقایق دینی»دین جدید در حکومت مهدوی۴۴
معنای روایاتی که می گویند: «حضرت دین جدیدی می آورد» چیست؟ گذشت که این روایات به معنای نسخ اسلام نیست بلکه به معنای زنده شده تعالیم حقیقی اسلام است؛ تعالیمی که عموم مردم از آن غفلت داشته و یا اساسا به آن جاهل بوده اند و حقیقت اسلام را آنگونه که هست نمی شناخته اند. آری این دین آسمانی که امروزه بدین سان از ناحیه بسیاری مورد ظلم واقع می شود ظرفیت تحقق عدالت حقیقی در گستره جهان را دارد اما بسیاری نمی دانند.

غفلت و جهل مردم از کمال اسلام دلایلی دارد که در این بخش و بخشهای بعد به آنها پرداخته می شود.

اولین دلیل این جهل «عدم بیان برخی از معارف اسلامی» است. پیشوایان دین به دلایلی مختلفی از جمله ظرفیت محدود مخاطبانشان برخی از معارف دین را بیان نکرده اند ایشان به اندازه سهم مخاطبان خود از عقل و ظرفیت سخن گفته اند. امیر المومنین علیه السلام در حالی که دردمندانه به سینه مبارک خود اشاره می کرد به کمیل فرمود: «به راستى اینجا دانش انبوهى است که دانش اندوزانى براى آن نیافتم. بلکه فراگیرنده‏اى غیر امین یافتم که ابزار دین را در طلب دنیا بکار برد، از حجتهاى خدا، به زیان دوستان او کمک گیرد و از نعمت خدا براى نافرمانیهاى (نسبت به) او مدد جوید.»[۱]

در عصر امام زمان خواص شیعه در قالب یاران جان بر کف ایشان حضور دارند. اینان ظرفیت بیان بسیاری از حقایق را دارند؛ علاوه بر آنها مردم نیز به واسطه کمال عقلی که یافته اند پذیرای این معارف بلند خواهند بود؛ به همین دلیل حقایقی پنهان از دین آشکار می شود تا جائی که گوئی دینی جدید برای مردم آورده شده است.

[۱] تحف العقول، ص ۱۷۰.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.