مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

«کیفیت تحقق عدالت»عدالت ورزی در عصر ظهور۶۶

«کیفیت تحقق عدالت»عدالت ورزی در عصر ظهور۶۶

همه می دانیم که امام زمان (عج) هنگامی که زمین پر از ظلم شده است ظهور می کند و آن را از حقیقت عدالت لبریز می گرداند. سوالی که در این بخش و بخشهای دیگر به دنبال تبیین آن هستیم این است: چگونه امام زمان عدالت جهانی را مستقر می سازد؟ کیفیت تحقق این عدالت که مطلوب و محبوب همه آزادی خواهان بشریت است چگونه است؟

در پاسخ لازم است به این نکته توجه کنیم که امام علیه السلام وارث همه انبیای الهی علیهم السلام است و روش او در تحقق عدالت، جامع تمام روشهائی است که آنها دنبال کرده اند. او با به کارگیری این روشها گویا در قامت همه انبیا ظاهر می شود تا همانطور که آنها در زمان خود عدالتی نسبی محقق ساختند او به تحقق عدالت مطلق اقدام نماید.

در روایت امام صادق علیه السلام می خوانیم:
«آقاى ما قائم، تکیه به خانه خدا میدهد و میگوید: الا اى اهل عالم! هر کس میخواهد آدم و شیث را ببیند، بداند که من همان آدم و شیث هستم، هر کس میخواهد نوح و پسرش سام را ‏بیند بداند که من همان نوح و سام میباشم، هر کس میخواهد ابراهیم و اسماعیل را بیند، بداند که من همان ابراهیم و اسماعیل هستم هر کس میخواهد موسى و یوشع را بیند بداند که من همان موسى و یوشع هستم. هر کس میخواهد عیسى و شمعون را بیند، بداند که من همان عیسى و شمعون هستم. هر کس میخواهد محمد و امیر المؤمنین (صلوات اللَّه علیهما) را بیند، بداند که من همان محمد و على هستم، هر کس میخواهد حسن و حسین را بیند، بداند که من همان حسن و حسین میباشم. هر کس میخواهد امامان اولاد حسین را بیند، بداند که من همان ائمه اطهار هستم. دعوت مرا بپذیرید و به نزد من جمع شوید»[۱]

پی نوشت:

[۱] بحار الانوار، ج ۵۳، ص۹.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.