مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

«سلطه اطلاعاتی بر کل نقاط جهان»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی۹۶


«سلطه اطلاعاتی بر کل نقاط جهان»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی۹۶

با وجود پیشرفت چشمگیر وسایل ارتباط جمعی و ماهواره ها و … باز هم نقاطی از زمین از دسترس افراد خارج است و اشراف اطلاعاتی بر آنها ندارند. آن بخشهائی که از طریق ماهواره ها رصد می شوند نیز هر چند قابل ملاحظه و دریافت اطلاعات شده اند اما دیدن تصاویر آنها نیازمند به تجهیزات فراوانی و از جمله خود ماهواره ها است که گاهی حمل و نقل آنها به سادگی ممکن نیست. با این همه هیچ استبعادی ندارد که بشر با پیشرفت سریعی که در علم و تکنولوژی دارد به زودی زود بتواند اشراف اطلاعاتی وسیعی بر کل نقاط کره زمین ـ حتی نقاط زیرزمینی پوشیده و غیر قابل رویت و … ـ پیدا کند و در یک لحظه بتواند تمام این اطلاعات را نظیر تار موئی در کف دستان خود و به همین سادگی رویت نماید.

امام زمان (عج) برای تحقق عدالت جهانی به چنین سلطه اطلاعاتی نیازمند است و لازم است به سهولت بر تمام نقاط عالم دسترسی اطلاعاتی کامل داشته باشد.[۱] در روایت آمده است: «هنگامى که کارها به صاحب اصلى ولایت «مهدى» (علیه السّلام) منتهى شود، خداوند هر نقطه فرورفته‏اى از زمین را براى او مرتفع و هر نقطه مرتفعى را پایین مى‏برد، آن‏چنان‏که تمام دنیا نزد او مانند کف دستش خواهد بود. کدام ‏یک از شما اگر در کف دستش مویى باشد آن را نمى‏بیند؟!»[۲]

[۱] نگارنده با بیان پیشرفت های علمی و تکنولوژی، هرگز در صدد توجیه اشراف اطلاعاتی امام (عج) نیست و احتمال این اشراف از طریق علم غیب الهی را بسیار جدی تر می داند و این نکته را تنها به جهت کاهش استبعاد از اصل قضیه بیان کرده است.

[۲] معجم احادیث الإمام المهدى علیه السّلام، ج ۴، ص ۵۶.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.