مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

ضرورت اطلاع از مباحث هنگام ظهور و پس از ظهور ۱

سلام بر امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) یگانه منجی دوران، حقیقت انسان و برپا کننده قرآن؛ همان نور مقدسی که ظلمتکده عالم در انتظار اوست تا با وجود ذی جودش غبار ظلمت و ظلم را در هم شکند و نور حکمت و عدالت را برجهان منتشر نماید.

مباحث پیش رو در دو محور ارائه می شوند؛ محوری پیرامون وقایع «هنگام ظهور» و محوری پیرامون وقایع «پس از ظهور» است. بخش قابل توجهی از منابع دینی ما که پیرامون آن یار پرده نشین وارد شده اند به این دو محور اختصاص دارند و کیفیت وقایع این دو بازه زمانی را تشریح می کنند.

اولین سوالی که در این دو محور قابل طرح است این است که اساسا چه ضرورتی به پرداختن به این مباحث وجود دارد؟ آیا پیرامون آن حضرت مباحث مهمتری نیازمند به بررسی نیست؟ کدام فایده بر شناخت این مباحث مترتب است؟

حقیقت این است که پیرامون امام علیه السلام مباحث مهمی نیازمند بررسی است و یکی از همین مباحث، بحث از این دو بازه زمانی است؛ زیرا پیشوایان دینی ما به طراحی نقشه این دو ایام پرداخته اند[۱] و همین بهترین دلیل بر اهمیت بحث از این وقایع است. به راستی اگر طرح این مباحث خالی از هر گونه فایده بود امام معصوم به آن اقدام می کرد و بخشی از عمر شریف خود را به آن اختصاص می داد؟

مباحث بعدی را برای روشن تر شدن پاسخ به این سوال دنبال نمائید.

[۱]a ر.ک: الغیبه (نعمانی) بابهای ۱۴، ۱۷، ۲۱، ۲۲ و ۲۶ و نیز سایر کتب حدیثی که در مورد حضرت نگاشته شده است.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.