مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۸۹. حسن ابطحی

مدعیان دروغین دروغین

یکی از جریاناتی که بحث ملاقات با امام زمان را عادی تر نشان داد و طی سه دهه گذشته سبب تقویت بحث ارتباط با آن حضرت به صورت آسان تری شد مربوط به آقای سید حسن ابطحی متولد ۱۳۱۴ شمسی است. وی هرگز ادعای مهدویت و یا نیابت نداشته است اما مدعی نوعی ارتباط با حضرت و سهل الوصول بودن آن است به صورتی که مریدان او تلویحا مدعی هستند که نامبرده پیوند نزدیکی با حضرت دارد. (ر.ک: مهدیان دروغین، ص ۲۷۷) و همین امر موجب شده تا در سلسله مباحث پیش رو از او نیز یاد نمائیم.

نامبرده کتابهای متعددی از جمله «ملاقات با امام زمان»، – که به بیش از بیست بار تجدید چاپ شده است – «شبهای مکه»، «مصلح غیبی» و «پرواز روح» دارد و در تمام این کتابها به گونه ای اندیشه سهل بودن ملاقات حضرت را رواج می دهد.

ابراز این مسائل موجب شد تا وی دو بار دستگیر شود. بار نخست در دولت هاشمی رفسنجانی ادعائی درباره سفر خود با طی الارض به مکه و اینکه قرآنی از آنجا آورده که امام زمان امضاء کرده است را نقل کرد و بدین سبب دستگیر شد. در دولت خاتمی آزادی عمل پیدا نمود و با شدت بیشتری به فعالیت خویش ادامه داد تا اینکه برای بار دوم در سال ۱۳۸۵ دستگیر شده به تلویزیون آمد و گذشته خود را مورد انتقاد قرار داد و اینبار محکوم و به قم تبعید شد.(ر.ک: مهدیان دروغین، ص ۲۷۸)

پوستر با کیفیت بالاتر

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.