مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۶۹. ادعای میرزا حسینعلی نوری ۵

۲

سخن در خصوص بابیت و بهائیت در مباحث پیشین طولانی شد در خاتمه شایسته است بر این نکته تاکید نمائیم که اعتقادات این آئین ساختگی هرگز برای یک مسلمان معتقد به حقانیت اسلام پذیرفته نخواهد شد از این روی نزد جمیع مسلمانان این جماعت «فرقه ضاله» شناخته می شوند زیرا در این مرام با دو اصل مسلم و اجماعی در بین تمام فرقه های مسمانان مخالفت شده است:

الف. اصل اصیل مهدویت: ویژگی های «مهدی موعود» در احادیث اسلامی شیعه و سنی به گونه ای تبیین شده که راه هرگونه ادعای بی جا را بسته است زیرا هیچ یک از این ویژگی ها بر این دو شخص تطبیق نمی شود. مخالفت علما با سید علی محمد شیرازی به سبب همین ادعا و ادعای بابیت او بود. علاوه بر این مشکل بهائیت، از این حیث مضاعف است؛ زیرا میرزا حسینعلی نوری علاوه بر قبول قائمیت سیدعلی محمد باب و این‌که او دین جدیدی آورده است، خود را «من یظهره الله» نامید و ادعای شریعت مستقل را مطرح کرد. و از این روی عملا به انکار «اصل مهدویت» در اسلام دست زد.

ب. اصل مسلم خاتمیت: همه مسلمانان از شیعی و سنی، به تصریح قرآن کریم (ر.ک: احزاب: ۴۰) خاتمیت پیامبر اسلام صلّی الله علیه وآله و سلّم و اینکه پس از ایشان پیامبری مبعوث نمی شود را مسلّم می‌دانند و بالطبع، هر ادعایی که با این اعتقاد سازگار نباشد و هر فرقه ای که این اصل را نپذیرد، از نظر مسلمانان، از اسلام جدا شده است و به هیچ روی نباید خود را برآمده از اسلام بداند.

پوستر با کیفیت بالاتر

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.