مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

آیات غلط قرآن!!

برای بعضی از افراد که بدنبال دلیل (آیه و روایت) برای تشکیل حکومت در عصر  غیبت هستندباید آیاتی از قرآن آورد که اینان را خوشحال نمایند و دلیل برای اعتقادشان باشد(۱)

ما سوال می کنیم که اگر حکومت اسلامی، از یک تا صد، اجرا شود چه مشکلی برای اسلام و مسلمانان ایجاد می‌کند که برای اجرای آن، دلیل نیز می‌خواهند؟! دلیل که زیاد است، اما اگر روایتی هم نباشد، عقل که دارند. عقل که دارند. آیا می‌گویند: نماز و روزه مال ما و حکومت مال کفار؟!

بنابر این از آنان که متأسفانه به اسم اسلام، و تأسف‌بارتر به اسم اهل بیت و به ویژه حضرت مهدی علیه السلام، با استقرار حکومت اسلامی مخالفند، بپرسید:

  • – آیا احکام اسلام، برای تماشا و یا نهایتاً بحث‌های تئوری آمده است، یا برای اجرا؟!
  • – شاید گمان می‌کنند که دامنه‌ی احکام خدا (اسلام)، به طهارت، غسل حیض، نفاس و جنابت و در نهایت نماز، روزه و حج محدود می‌گردد؟!
  • – پس این همه احکام اجتماعی [که به مراتب بیش از احکام فردی و عبادی می‌باشند] برای کی و چه زمانی آمده است؟! برای شخص امام زمان علیه السلام و دوران پس از ظهور، یا برای همگان؟!
  • – اگر حکومت اسلامی نباشد، احکام مربوط به “قضا – امر به معروف و نهی از منکر – تعاون در سطح کلان – اقتصاد – جنگ، صلح و تعامل با ملل و دول – و بالاخره تمامی شئون اجتماعی ملت و امت چگونه امکان اجرا می‌یابد؟!
  • – آیا [العیاذ بالله]، خداوند متعال فرموده: «ای بندگان من! من قرآن را برای شما فرستادم، تمامی معارف و احکام فردی و اجتماعی را نیز در آن تبیین نمودم؛ اما شما کاری با این حرف‌ها نداشته باشید تا ظهور حجتم برسد؟!
  • – آیا [العیاذ بالله]، خداوند متعال فرموده: «ای بندگان من! در این فاصله، فقط مکرر غسل کنید و دست و پایتان را آب بکشید و اگر فرصت و استطاعتی ایجاد شد، به حج و زیارت نیز بروید و اگر خیلی مؤمن و متقی شدید، تسبیحی در دست گرفته و مرتب ذکر بگویید، قرآن را با الحان متفاوت همچون آواز بخوانید، اما به آن عمل نکنید؟! پس آیه‌ی « یَا ایِهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ – ای کسانی که ایمان آورده‌اید! چرا سخنی می‌گویید که عمل نمی‌کنید؟! / الصف، ۲» را به چه کسانی و برای چه فرموده است؟!
  • – آیا [العیاذ بالله]، خداوند متعال فرموده: «ای بندگان من! اگر در این فاصله، کفار و مشرکین بر جان، مال، نوامیس مادی و معنوی شما طمع کردند، هجوم آوردند، انواع و اقسام جنگ‌های نرم و سخت را بر شما تحیل کردند و …، شما مانند بردگان و بره‌گان، دم بر نیاورید و تسلیم آنها شوید تا ظهور برسد؟! یعنی همان بلایی که بر سر دین حضرات موسی و عیسی علیه السلام آوردند!

پس آیات مقابله، مبارزه، ایستادگی، استقامت و جنگ و جهاد را چرا ابلاغ نموده است؟! اگر حکومت نباشد، چگونه بجنگیم، برای چه بجنگیم؟! اصلاً کدام مستکبر احمقی با ملتی تسلیم می‌جنگد؟! کسی که از ترس مرگ خودکُشی نموده را که دوباره تهدید به مرگ ننموده و نمی‌کشند!

« کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ کُرْهٌ لَکُمْ وَعَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ » (البقره، ۲۱۶)

ترجمه: جنگ (و جهاد) در راه خدا، بر شما مقرّر شد؛ در حالی که برایتان ناخوشایند است. چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیرِ شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شرِّ شما در آن است. و خدا می‌داند، و شما نمی‌دانید.

  • – آیا این همه آیاتی که در آن به تمامی مؤمنان امر به جهاد در راه خدا – صبر  و استقامت – مقابله با کفر و ظلم – قیام به قسط – رعایت عدالت – تعاون و … شده است، فقط خطاب به امام زمان علیه السلام می‌باشد؟! و مابقی فقط باید این آیات را بخوانند، حفظ کنند، ختم کنند و ثواب ببرند؟!
  • – آیا این نگاه به قرآن کریم و دین اسلام، مسخره کردن دین و دینداری و دینداران نمی‌باشد؟!

« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَالْکُفَّارَ أَوْلِیَاءَ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ » (المائده، ۵۷)

ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! افرادی که آیین شما را به باد استهزاء و بازی می‌گیرند -از اهل کتاب و مشرکان- ولیّ خود انتخاب نکنید؛ و از خدا بپرهیزید اگر ایمان دارید!

  • – قرآن کریم و احادیث را نمی‌خوانند و اگر بخوانند تفسیر و تأویل تصنعی و من‌درآوردی می‌کنند، و از شما به خاطر اندکی توجه به اجرای اوامر الهی، «سند روایی» می‌خواهند؟! آیا قرآن کریم، جز برای قیام به قسط نازل شده است، و آیا تحقق “قسط”، به صورت فردی و بدون قدرت و حکومت صورت می‌پذیرد؟!

« لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِٱلْبَیِّنَٰتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ ٱلْکِتَٰبَ وَٱلْمِیزَانَ لِیَقُومَ ٱلنَّاسُ بِٱلْقِسْطِ » (الحدید، ۲۵)

ترجمه: ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند

  • – آیا چشم ندارند که ببینند که به خاطر استکبار و بی‌رحمی کفار، بی‌بصیرتی مردم و نیز نفاق خودفروختگان، چه بر سر اسلام و مسلمین آورده و می‌آورند، بعد می‌گویند: «دلیل روایی بیاورید که احکام اسلامی در این هزار و اندی سال، تعطیل مانده است؟!» واقعاً پاسخی جز «پَ نه پَ» برای این سؤال هست؟! اگر نه چشم سر دارند، نه بصیرت دارند، نه قوای ادراکی دارند، روایت به چه درد آنها می‌خورد؟ مثل این است که دشمنی بر سر کسی بکوبد، بعد او بگوید: یک سند روایی بیار که او بر سر من کوبید؟!

آیه:

صدها آیه‌ی سیاسی، حکومتی، جهادی و … وجود دارد، اما به همین یک آیه بسنده می‌شود؛ با این سؤال که «آیا تجمیع قوای انسانی، فکری، علمی، تسلیحاتی و …، برای قدرت [به ویژه در رویارویی با دشمن] نیست؟ و آیا “حکومت” خودش جزو قوا و امکانات محسوب نمی‌گردد؟ و تجمیع قوا، بدون حکومت ممکن است؟! یا این که می‌گویند: این گونه آیات مربوط به ما نیستند؟!

« وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ » (الأنفال، ۶۰)

ترجمه: هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (سواری‌های قدرتمند، برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!

  • – آیا “ «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا»های قرآن مجید، خطاب خداوند سبحان، به تمامی مؤمنان نمی‌باشد؟! و دستورهای جهادی، به آنان مربوط نمی‌شود؟! به راستی “جهاد برای چه”؟! موحدان و مؤمنان، با کفار، مستکبرین و ظالمان جهاد ‌کنند که چه شود؟! که پس از پایان یک جنگ بگویند: خب بازی از اول، چون ما هیچ حکومتی نداریم و تا ظهور حضرت مهدی علیه السلام نیز نمی‌خواهیم داشته باشیم؟!

آیا این تحریف دین و مسخره کردن قرآن کریم، اسلام و مسلمین نمی‌باشد؟! حالا دلیل روایی می‌خواهند؟!

روایت تعطیلی احکام:

ملاحظه: تعطیل شدن، با ملغی یا منتفی و یا منحل شدن متفاوت است. تعطیل شدن، یعنی “معطل” ماندن، یعنی به اثر و نتیجه شدن.

*- اگر مسلمانی (به ویژه اهل تشیع)، هیچ آیه و روایتی نخوانده باشد، همین یک فراز از زیارت ناحیه‌ی مقدسه، برای آن که بر اساس سند روایی بداند و بفهمد که در این مدت، چه بر سر اسلام آمده و احکامش نقض و عباداتش تعطیل شده است، کافیست:

فَالْوَیْلُ لِلْعُصاهِ الْفُسّاقِ؛

اى واى براین سرکشان گناهکار !؛

لَقَدْ قَتَلُوا بِقَتْلِک َ الإسْلامَ؛

چه اینکه باکُشتنِ تو، اسلام را کُشتند؛

وَ عَطَّلُوا الصَّلوهَ وَ الصِّیامَ؛

و نماز و روزه را تعطیل کردند (بدون پشتیبان، اثر و نتیجه گذاشتند)؛

وَ نَقَضُوا السُّنَنَ وَ الأحْکامَ؛

و سُنّت‌ها و احکام (دین) را ازبین برده و شکستند؛

وَ هَدَمُوا قَواعِدَ الاْیمانِ؛

و پایه‌هاىِ ایمان را منهدم نمودند؛

وَ حَرَّفُوا ایاتِ الْقُرْءانِ؛

و آیاتِ قرآن را تحریف کردند؛

وَ هَمْلَجُوا فِى الْبَغْىِ وَالْعُدْوانِ؛

در (وادىِ) جنایت وعداوت پیش تاختند؛

لَقَدْ أَصْبَحَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِوَ الِهِ مَوْتُوراً؛

براستى رسولِ خدا «که درود خدا بر او و خاندان او باد» (با شهادتِ تو) تنها ماند؛

وَ عادَ کِتابُ اللهِ عَزَّوَجَلَّ مَهْجُوراً؛

و کتاب خداوندِ عزّوجلّ مَتروک گردید؛

وَ غُودِرَ الْحَقُّ إِذْ قُهِرْتَ مَقْهُوراً؛

و آنگاه که تو  مقهور و مغلوب گشتى، حقّ وحقیقت موردِ خیانت واقع شد؛

وَ فُقِدَ بِفَقْدِکَ التَّکْبیرُ وَالتَّهْلیلُ ، وَالتَّحْریمُ وَالتَّحْلیلُ ، وَالتَّنْزیلُ وَالتَّأْویلُ؛

و به فقدانِ تو، تکبیرِ خدا و کلمه توحید، حرام و حلالِ دین، و تنزیل و تأویلِ قرآن، جملگى ازبین رفت؛

وَ ظَهَرَ بَعْدَکَ التَّغْییرُ وَالتَّبْدیلُ ، وَ الإلْحادُ وَالتَّعْطیلُ ، وَ الأهْوآءُ وَ الأضالیلُ ، وَ الْفِتَنُ وَ الأباطیلُ؛

و پس ازتو تغییر و تبدیلِ (معارف، سنن و احکام)، کفر و اِلحاد و بى سرپرستىِ دین، هوى و هوس‌ها و گمراهی‌ها، فتنه‌ها و باطل، جملگى (برصفحه روزگار) ظاهرشد؛

نکته:

  • – آیا ظهور، قیام و حکومت ایشان، مانند یک صاعقه می‌باشد، یا مقدمه و زمینه مساعد می‌خواهد؟ که اگر نمی‌خواست، هم سایر ائمه علیهم السلام غیبت نداشتند و هم ایشان غیبت نمی‌نمودند. اگر مقدمات، شرایط، زمینه مساعد و … لازم نبود که سایر ائمه علیهم السلام نیز حکومت می‌نمودند!

حال این زمینه و شرایط مساعد را چه کسانی باید فراهم نمایند و چگونه؟! شخص ایشان، یا مردم مسلمان؟!(۲)

 

پی نوشتها:
۱) مراجعه کنید به طرفداران انجمن حجتیه که بزرگشان آقای حلبی  حکومت در عصر  غیبت  را روایاتی که میخواند باطل میداند.
۲) برگرفته از سایت ایکس شبهه  با کمی تلحضیص و اضافات

پیشنها میکنیم مطلب مرتبط را مطالعه فرمایید.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.