مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

ویژگ های بارز آیت الله خامنه ای

۴۴-۱

ویژگی های بارز مقام معظم رهبری
علمی
مقام معظم رهبری، مجتهدی مسلم که مورد تائید حضرت امام و بسیاری از فقها و جامعه مدرسین می باشند. دروس خارج ایشان همه ساله پذیرای بسیاری از مشتاقان عرصه فقاهت می باشد.
از بارزترین ویژگی علمی رهبری، نظام مند بودن اندیشه ایشان می باشد. بعض افراد عالم هستند اما مجموعه اندیشه هایشان به صورت پراکنده و احیانا سطحی می باشد. رهبر معظم انقلاب دارای یک نظام معرفتی ویژه ای می باشند.
اخلاقی
به علت گستردگی مطالب ما فقط به صورت تیتر وار خصوصیات اخلاقی ایشان را بر می شماریم و برخی را به صورت کوتاه بیان می کنیم.
ساده زیستی: زندگی ایشان به صورت بسیار ساده اداره می شود. کسانی که با ایشان مراوده داشته اند حکایات بسیار جذابی از زندگی رهبر انقلاب نقل می کنند. در بعد مالی کوچکترین مورد خدشه دار در زندگی او مشاهده نمی شود به طوریکه حتی مخالفان وی هم اقرار می کنند. مهاجرانی در این باره می گویید« من از آغاز انقلاب در مجلس و دولت بودم و آیت الله خامنه ای را می شناسم به عنوان منتقد ایشون اقرار می کنم که یک نقطه خاکستری حتی نه تاریک در زندگی اقتصادی ایشون و خاندانش نمی شود پیدا کرد».
از دیگر مسائل اخلاقی رهبری می توان به حسن سلوک، تعبد و تقوا، شیفتگی نسبت به قرآن و اهل بیت ، شجاعت و انتقاد پذیری نام برد.
سیاسی
ایشان قبل و بعد انقلاب از یاران وفادار به امام بودند. پس از رحلت امام که رهبری انقلاب را به عهده گرفته اند هیچگاه از مواضع و آرمانهای امام راحل جدا نشدند و با ایستادگی کامل بر آرمانهای امام و انقلاب مانند استکبار ستیزی و … تکیه داشته اند. در مواضع حساس همواره انقلاب را از پیچهای داخلی و خارجی به سلامت عبور داده اند.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.