مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

ضرورت تشکیل حکومت در عصر غیبت

۲۰-۱

 

ضرورت تشکیل حکومت در عصر غیبت
در جلسۀ گذشته گفته شد که باید پس از پیامبر(ص) حکومت تشکیل شود وخلیفه تعیین شود که شد و خلیفه است که حکومت اسلامی را استمرار می دهد.
با اتفاقاتی که پس از پیامبر(ص) بوجود آمد منجر شد تا این امر از مسیر اصلی خود منحرف شود . هر چند در این ایام هم حکومت اسلامی ادامه داشت و جامعۀ اسلامی بدون حکومت و زمامدار نبود و لکن آنها غاصب خلافت بودند. در طول ۲۵۰ سال زمان حیات خلفای رسول خدا(ص) که قبلا تعیین شده بود و عدد آنها دوازده نفر بود فقط حدود پنج سال امیر المومنین علی(ع) رهبری حکومت اسلامی را عهده دار شدند.
ما شیعیان معتقد هستیم زمین از حجت خدا لحظه ای خالی نمی ماند لذا آخرین حجت خدا یعنی حضرت ولی عصر مهدی موعود در حیات هستند و در غیبت کبری به سر می برند تا اینکه روزی ظهور کرده و عهده دار حکومت اسلامی خواهند شد و لکن تا ظهور حضرت اجرای احکام نباید متوقف شود و این فقیه جامع شرایط هست که جانشین آن بزرگوار در عصر غیبت می باشند.
بنابر این در عصر غیبت حضرت حجت(عج) هم باید قوانین الهی اجرا شود و این با تشکیل حکومت میسر می شود و از آنجائی که ضرورت اجرای احکام اسلام منحصر و محدود به زمان حضور آن حضرت نیست بلکه طبق آیۀ شریفۀ که پیامبر (ص) می فرمایند:« و اوحی الی هذا القران لانذرکم به و من بلغ »(۱)؛ این قران بر من وحی شده است تا شما را و هر کس را که به او برسد بیم دهم»۱. در هر زمان ولو غیبت معصوم باید اجرای احکام از طریق تشکیل حکومت ادامه یابد.
۱.انعام، آیۀ ۱۹

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.