مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

مبارزه با شرک و نفاق در دولت مهدوی

IMG_20160523_185144

باظهور حق، باطل از بین خواهد رفت و تمام نمادهای شرک وکفر و نقاق محو خواهد شد. در دعای ندبه فرازهای وجود دارد که همگی به محو آثار شرک و نفاق و… برمی گردد.( اَین هادمُ ابنیه الشرک و النفاق… اَین طامس آثار الزیغ و الاهواء(۱)؛ کجاست ویران کنندۀ بناهای شرک و نفاق… کجاست محو کنندۀ آثار لغزندگان و هوا پرستان.)
در زمان حاکمیت آن بزرگوار تنها ندای توحیدی است که در جهان طنین انداز خواهد شد. امام رضا (ع) می فرمایند:« آنگاه که قیام کند کسی در مشارق و مغارب زمین باقی نمی ماند، جز آنکه به یگانگی خداوند اقرار کند».(۲)
در دوران طلایی دولت کریمه، آثار شرک و بت پرستی که به دست ستمگران ایجاد شده است را ویران خواهد کرد. امام صادق(ع) می فرمایند:« آثار ظالمین را در مکه و مدینه و عراق و سایر اقالیم تخریب و نابود کند و قصر عتیق کوفه را ویران کند».(۳)
در مورد مسجد الحرام امام صادق(ع) می فرمایند: ساختمان مسجد الحرام را خراب کند تا به صورت اوّلیه اش برگردد و مقام ابراهیم را به محلی که قبلا بود بر می گرداند.(۴)
یکی از کارهای که حضرت پس از قیام و بیعت در مسجد الحرام انجام می دهد مجازات کلید داران و کسانیکه به دروغ خود را خادم کعبه می دانند. امام رضا(ع) می فرمایند: گاهی که مراسم بیعت به پایان رسد، بنی شیبه( خدمه و کلید داران) را احضار کرده و دست و پای آن ها قطع کند؛ چون آن ها دزدان خانۀ خدا هستند.(۵)
۱.مفاتیح الجنان، دعای ندبه. .
۲.تفسیر العیاشی، ج ۱، ص ۱۸۳.
۳.بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۱۱.
۴.امام مهدی، ص ۵۸۸
۵.علل الشرایع، ج ۱، ص ۲۲۹، ب ۱۶۴

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.