مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

فراهم شدن زمینه رشد انسان در دولت مهدوی

IMG_20160524_172427

هدف از خلقت انسان به عنوان اشرف مخلوقات همانا کسب معرفت و رسیدن به مقام ُقرب الهی می باشد« و ما خلقت الجن و الانس الّا لیعبدون(۱) و خلق نکردیم جن و انسان را مگر برای عبادت و کسب معرفت». برای رسیدن به این هدف والا باید اولا یک سلسله برنامه ها و قوانین الهی وجود داشته باشد و ثانیا نیازمند یک انسان الهی است که در سایه اجرای این قوانین بسترهای مناسب برای رسیدن بشر به این هدف را بوجود آورد.
حکومت حضرت مهدی(عج) که استمرار هدفمند رسالت پیامبران بزرگ الهی به خصوص آخرین سر سلسلۀ آنها، حضرت محمد(ص) می باشد بسترهای مناسب برای رشد و تعالی انسان فراهم خواهند کرد و در سایه حکومت عدل گستر ایشان است که انسانها می توانند مرحله به مرحله، پله های ترقی را پشت سر بگذارند.
با وجود دو مؤلفه قبلی در دوره حاکمیت حضرت یک عنایت خاصی در جهت رشد و تربیت از طرف خداوند شامل بندگان می شود و در نتیجه انسان ها به بلوغ بالایی می رسند. امام باقر(ع) می فرمایند: اذا قام قائمنا وضع الله یده علی رُءُوس العباد فجمع بها عقولهم و کمُلت به احلامُهم؛ چون قائم ما قیام کندخداوند دست رحمتش را بر سر بندگان گذارد پس عقولشان را جمع کند( تا پیروی هوس نکنند و با یکدیگر اختلاف نکنند) و در نتیجه خردشان کامل شود.
۱.الذاریات، آیه ی ۵۶.
۲. اصول کافی، ج ۱، ص ۲۹، روایت ۲۱

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.