مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

جهانی سازی غربی در شکل اقتصادی

IMG_20160527_224622

با بررسی وضعیت کنونی جهان و مقایسه آن به حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام می توان به خوبی به ضعف های موجود در مدیریت جهانی کنونی پی برد.
یکی از مباحث مهمی که در مسئله جهانی سازی مطرح می شود این است که آیا جهانی سازی یک پروسه است و یا یک پروژه؟ اگر قائل شویم یک پروسه است یعنی جهان و وضعیت کنونی در جهان طوری است که خود به خود بدون اینکه طراحی شده باشد به سمت یکسان سازی می رود. ولی با نگاه به وضعیت کنونی جهان و مدیریت حاکم بر آن به نظر می رسد به صورت هدف دار و طراحی شده عده ای به دنبال جهانی سازی آن هم از نوع غربی می باشند.
در جهانی سازی کنونی بر خلاف آنچه سرمداران جهانی سازی از آن ترویج می کنند، اهداف دیگری در نهان آن نهفته است که ظاهر پوشالی و زیبای این مفهوم نمی تواند آن را مخفی کند.
جهانی سازی کنونی در همه زمینها ملتهای دیگر به خصوص ملتهای ضعیف را تحت شعاع قرار می دهد. در بعد اقتصادی قدرتهای جهانی با اختیار داشتن ثروتهای فراوان و تکنولوژی پیشرفته و تبلیغات گسترده عملا قدرتهای ضعیف را وابسته به نظام سرمایه داری می کنند و با این کار ابزارهای کافی مانند تحریم برای فشار و سلطه بر کشورهای ضعیف رخ می دهد و می توانند در لحظات حساس به کار بگیرند.
در این صورت کشورهای بزرگ اقتصادی روز به روز فربه تر شده و بسیاری از صنایع داخلی کشورهای ضعیف ورشکست می شوند.
آزاد اندیشان جهان که خود را وابسته به هیچ قدرتی نمی دانند به خوبی درک می کنند که مراکز قدرت های جهانی و در راس آن آمریکا با به راه انداختن سازمان ملل و تجارت جهانی عملا در راستای منافع خود حرکت می کنند و در خدمت جامعه بشری اقدام نمی کنند.
در جلسه بعدی،به یاری حضرت بقیه الله ما سیمایی از وضعیت اقتصادی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) ارائه خواهیم کرد و قضاوت را به شما خواهیم سپرد.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.