مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۹۱ (وظایف منتظران فرج ۶)

۴۱

ششمین وظیفه ای که می توان برای منتظران حقیقی بیان نمود «تجدید عهد با امام زمان عجل الله تعالی فرجه» است. مقصود این است که بر منتظر لازم است هر روز با امام خویش تجدید عهد نموده و پیمان خود را با او محکم تر و راسخ تر گرداند. این همان وظیفه ای است که دعای عهد آن را به ما گوشزد می نماید.

هنگام عهد بستن با امام زمان، زبان حال ما باید این باشد که «عهد می کنم در تمام طول روز، از صبح تا شب، محور تلاش و حرکت من رضایت و خوشنودی شما و پسند و ناپسند شما باشد.» به راستی این عهد، عهد سنگینی است که منتظران حقیقی باید با حضرتش هر روز آن را تجدید کنند؛ همانها که صبح هنگام در دعای عهد خویش این نغمه را بر زبان دارند که «اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَهِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَهً لَهُ فِی عُنُقِی لَا أَحُولُ عَنْهَا وَ لَا أَزُولُ أَبَدا؛ خداوندا! من بامداد امروز که در آن بسر میبرم و هر بامدادى تا زنده‏ام عهد و پیمان خود را با امام خویش تجدید میکنم، و بیعت او را بگردن می گیرم و هیچ گاه آن را از نظر دور نمی دارم و از یاد نمى‏برم.» (بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۹۶)

آری همین عهد است که مرز میان شیعیان واقعی و شیعیان ادعائی دروغین است، نظیر شیعه موسی علیه السلام که در قرآن از آن یاد شده است همو که پس از نجات جانش توسط موسی در میان مردم فریاد زد: «تو مى‏خواهى در این سرزمین فقط یاغى و سرکش باشى، ونمى‏خواهى از مصلحان به شمار آیى!» (قصص: ۱۹؛ برای اطلاع بیشتر، ر.ک: تفسیر المیزان ذیل آیه شریفه)

اشتراک گذاری
1 دیدگاه
  1. جلال زاده می گوید

    سلام ممنون عالیه
    دوست مطالب شما داشته باشم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.