مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۷۵ (عمر طولانی مهدی ۴)

۲۵

ابن تیمیه برای اثبات ممنوعیت عمر طولانی، عمر طولانی خضر را انکار کرد. در این خصوص نکته ای در درس پیشین بیان شد و اما اینک می افزائیم:

  1. بر فرض که عمر طولانی خضر انکار شود، آیا عمر طولانی عیسی مسیح علیه السلام نیز – که بیش از ۲۰۰۰ سال زنده است – قابل انکار است؟ آیا در حالی که بسیاری از بزرگان اهل سنت بر زنده بودن او تاکید نموده اند می توان برای اثبات ضعف دیدگاه شیعه عمر طولانی عیسی را نیز انکار نمود؟!

به هر روی مراغی بعد از نقل پاره ای از اقوال درباره حیات عیسی علیه السلام می نویسد: «مشهور بین جمهور مفسرین و دیگران آن است که با توجه به حدیث معراج، خداوند متعال عیسی را با روح و جسمش به آسمان بالا برده است.» (تفسیر مراغی، ج ۶، ص ۱۵) علاوه بر او مقاتل بن سلیمان (ر.ک: تفسیر مقاتل بن سلیمان، ج ۱، ص ۴۲۱)، ابو حیان اندلسی (ر.ک: البحر المحیط، ج ۴، ص ۱۲۸) و … نیز بر عمر طولانی عیسی تصریح نموده اند.

  1. بر فرض عمر طولانی خضر و عیسی نیز انکار شود، آیا قدرت بی نهایت خداوند متعال نیز قابل انکار است؟! آیا می توان به بهانه بعید بودن و سابقه نداشتن و … عنایت عمری طولانی را به بنده ای از بندگان الهی توسط خداوند متعال انکار کرد؟! اگر اینگونه باشد چگونه می توان معجزه ای از معجزات انبیاء را باور نمود؟ آیا هر یک از این معجزات شگفت، دلیلی بر امکان عمر طولانی دادن به برخی از بندگان شایسته نمی تواند باشد؟ به هر روی در خصوص عمر طولانی آن حضرت پیش تر مباحث مفصلی (در درسهای ۳۱ تا ۴۰) بیان شده است که نیاز ما را به تکرار آنها بر طرف می نماید.

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.