مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۶۰ (مهدی فرزند امام عسکری ۲)

۱۰

گذشت که ابن تیمیه از کتاب تاریخ طبری نوشته «محمد بن جریر طبری» نقل کرده است که امام حسن عسکری نسلی نداشته است، محقق منهاج السنه در پاورقی کتاب مطلبی آورده است که خبر از اشتباه فاحش ابن تیمیه می دهد توضیح اینکه:

اولا: بر اساس تحقیق محمد رشاد سالم (ر.ک: منهاج السنه، ج ۴، ص ۷۸) – عبارت فوق از «محمد بن جریر طبری» در کتاب تاریخ طبری نیست بلکه از «عریب بن سعد قرطبی» در کتاب «صله التاریخ الطبری» است. این هیچ ارتباطی به کتاب تاریخ طبری ندارد و محمد بن جریر طبری اصلا عبارتی به عنوان «الحسن بن علی العسکری لم یکن له نسل» ندارد. چنین اشتباه فاحشی از شیخ الاسلام ابن تیمیه! واقعا جای تامل است.

ثانیا: به گفته محقق پیشین در همان منبع، اساسا این عبارت در کتاب «صله التاریخ طبری» نیز ارتباطی به امام حسن عسکری ندارد بلکه مربوط به شخصی است که ادعا می کرد نوه امام رضا از فرزندی به نام حسن است و نه محمد (امام جواد علیه السلام) و خود را در زمان خلیفه مقتدر عباسی «محمد بن حسن بن علی بن موسی بن جعفر الرضا» می نامید. مقتدر دستور می‌دهد که افرادی از ابی‌طالب را حاضر کنند تا راستی آزمایی شود و دست آخر دروغ آن فرد برملا می شود. در اینجاست که ابن طومار می‌گویند : «لم یعقب الحسن نسلا» یعنی فرزند امام رضا که جناب حسن است، اصلا فرزند و نسلی نداشته است و این مطلب هیچ ارتباطی به امام عسکری علیه السلام ندارد!

آری این اشتباه فاحش موجب شده تا بسیاری ولادت حضرت صاحب الزمان و طبعا نسل داشتن امام عسکری علیهما السلام را انکار نمایند.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.