مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۵۵ (ولادت مهدی در روایات شیعه ۳)

۵

در برخی دیگر از روایات در باب ولادت امام عصر علیه السلام می خوانیم:

۸- ابی غانم خادم گوید: برای ابومحمّد حسن (عسکری) فرزندی متولّد شد نامش را «محمد» گذاشت و در روز سوم آن را به اصحابش نشان داد و فرمود: «این امام شما بعد از من و جانشین من است و اوست قائمی که کشیده می شود به سوی او گردن ها با انتظار کشیدن، پس زمانی که زمین پر از ظلم و ستم شد، او خروج کرده و زمین را پر از عدل و داد می کند.» (بحارالأنوار، ج ۵، ص ۵۱)

۹- یعقوب بن منقوش گوید: به خدمت امام عسکری علیه السلام داخل شدم، بر روی سکویی نشسته بود و از کنار آن حضرت پرده ای آویزان بود، عرض کردم: مولای من! بعد از شما صاحب این امر (امامت) کیست؟! فرمود: پرده را کنار بزن! پرده را کنار زدم، کودکی بیرون آمد … و روی زانوی پدر نشست. امام خطاب به او (یعقوب) فرمود: این صاحب شماست. پس درنگ کرده و فرمود: «یا بُنی! أدخل إلی الوقت المعلوم، فدخل البیت وأنا أنظر الیه …؛ فرزندم داخل شو تا وقت تعیین شده، پس حجّت خدا در حالی که من او را می نگریستم داخل خانه شد؛ آن گاه امام خطاب به من فرمود: ای یعقوب! نگاه کن ببین چه کسی در خانه هست؟! وارد خانه شدم و کسی را نیافتم!» (کمال الدین، ج ۲، ص ۱۱۰)

۱۰- محمّد بن صالح بن علی بن محمّد بن قنبر بن قنبر الکبیر گوید: «صاحب الزمان به سوی عمویش جعفر (کذّاب) بیرون آمد، زمانی که به مال ابی محمّد متعرّض شد و فرمود: ای عمو!! چرا به حقوق من متعرّض می شوی؟! پس عمویش جعفر متحیّر و بهت زده شد و سپس حضرت غایب گردید.» (ینابیع الموده، ج ۳، ص ۱۲۴)

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.