مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۵۳ (ولادت مهدی در روایات شیعه ۱)

۳

در باب ولادت امام زمان علیه السلام در سال ۲۵۵ هجری قمری، روایات متعدد و صحیح السندی در منابع شیعه یافت می شود:

۱- جعفر بن مالک نقل می کند: معاویه بن حکیم، محمّد بن ایوب و محمّد بن عثمان گفتند: ابا محمّد حسن (عسکری) علیه السلام فرزندش را در منزل خود به ما نشان داد، در حالی که ما چهل نفر بودیم و فرمود: «این امام شماست و جانشین من است، بعد از من، او را اطاعت کنید و بعد از من متفرّق نشوید تا در دینتان هلاک شوید، آگاه باشید شما بعد از امروز، او را نخواهید دید.» (کمال الدّین: ص ۴۳۵)

۲- عمرو اهوازی گوید: ابومحمّد فرزندش را به من نشان داد و فرمود: «هذا صاحبکم بعدی؛ این بعد از من صاحب و امام شماست!» (اصول کافی، ج ۱، ص ۳۲۸)

۳- عدّه‌ای از شیعیان از جمله علی بن بلال، احمد بن هلال، محمّد بن معاویه بن حکیم و حسن بن ایوب بن نوح در روایتی طولانی و مشهور همگی گفتند: نزد امام عسکری علیه السلام بودیم تا در مورد حجت و امام پس از او، بپرسیم و در مجلسش چهل نفر بودند. … امام علیه السلام فرمود: «کسی خارج نشود». … ناگهان پسری را دیدیم که همچون تکه‌ای از ماه و شبیه‌ترین مردم به امام عسکری علیه السلام بود، در ادامه فرمود: «این، امام شما پس از من و جانشین من نزد شماست، او را اطاعت کنید و پس از من دچار تفرقه نشوید که در دینتان نابود می‌شوید. بدانید که پس از امروز، دیگر او را نخواهید دید.» (غیبت شیخ طوسی، ص ۳۷۵)

برخی دیگر از این روایات را در درس بعد ملاحظه خواهیم نمود.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.