مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۲۶ (مهدی موعود علیه السلام در ادیان دیگر ۶)

IMG_20160428_220753 

  1. در جای جای انجیل سخن از «پسر انسان» به میان آمده است؛ در این کتاب همواره مقصود از «پسر انسان» حضرت مسیح (علیه السلام) نیست، زیرا مطابق نوشته مستر هاکس آمریکایی در «قاموس کتاب مقدّس» این عبارت ۸۰ بار در انجیل و ملحقات آن (عهد جدید) آمده است که فقط ۳۰ مورد آن با حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) قابل تطبیق است. و امّا ۵۰ مورد دیگر از نجات دهنده ای سخن می گوید که در آخر زمان و پایان روزگار ظهور خواهد کرد و حضرت عیسی (علیه السلام) نیز با او خواهد آمد، و او را جلال و عظمت خواهد داد، و از ساعت و روز ظهور او جز خداوند ـ تبارک و تعالی ـ کسی اطّلاع ندارد، و به اعتقاد مسلمین او کسی جز حضرت مهدی (علیه السلام) آخرین حجّت خدا نخواهد بود. در ادامه برخی از بشارتهائی که در خصوص «پسر انسان» داده شده است را از نظر می گذرانیم.
  2. در انجیل لوقا می خوانیم «کمرهای خود را بسته، چراغهای خود را افروخته بدارید. و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را می کشند، که چه وقت از عروسی مراجعت کند، تا هر وقت آید و در را بکوبد بی درنگ برای او باز کنند. خوشا به حال آن غلامان که آقای ایشان چون آید ایشان را بیدار یابد… پس شما نیز مستعد باشید; زیرا در ساعتی که گمان نمی برید پسر انسان می آید» (انجیل لوقا، باب ۱۲، بندهای ۳۵، ۳۶، ۳۷ و ۴۰)
  3. در جای دیگری از این کتاب می خوانیم: «و در آفتاب و ماه و ستارگان علامات خواهد بود و بر زمین، تنگی و حیرت از برای اُمّتها روی خواهد نمود، به سبب شوریدن دریا و امواجش و دلهای مردم ضعف خواهد کرد از خوف و انتظار آن وقایعی که بر ربع مسکون ظاهر می شود، زیرا قوّت آسمان متزلزل خواهد شد. و آنگاه پسر انسان را خواهند دید که بر، ابری سوار شده با قوّت و جلال عظیم می آید» (انجیل لوقا، باب ۲۱، بندهای ۲۵ الی ۲۷)
  4. در انجیل یوحنا می خوانیم: «و بدو قدرت بخشیده است که داوری هم بکند; زیرا که پسر انسان است. و از این تعجّب مکنید، زیرا ساعتی می آید که در آن جمیع کسانی که در قبور می باشند آواز او را خواهند شنید و بیرون خواهند آمد، هر که اعمال نیکو کرد برای قیامت حیات، و هر که اعمال بد کرد به جهت قیامت داوری» (انجیل یوحنا، باب ۵، بندهای ۲۶ الی ۲۸)
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.