مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۵۱ (دیدگاه وهابیان در مهدویت)

۱

در درسهای ابتدائی بیان شد که اصل مهدویت در اسلام مسلم است و تمام فرقه های اسلامی – حتی وهابیان – آن را انکار نمی کنند. ابن تیمیه که پایه گذار تفکر وهابی است، وقتی در برابر انبوهی از روایات در صحاح سته و حتی صحیح بخاری و مسلم در باره حضرت مهدی مواجه می‌شود، صراحتاً می‌گوید: «احادیثی که به برای اثبات قیام حضرت مهدی به آنها احتجاج می شود صحیح هستند. این روایات را ابو داود، ترمذی و احمد نقل کرده‌اند.» (منهاج السنه النبویه، ج ۴، ص۲۱۱) آنچه بسیار جلب توجه می نماید نظر بن باز مفتی اعظم سابق عربستان سعودی است؛ وی می گوید: «قضیۀ مهدویت، قضیۀ روشنی است، احادیث در این باره مستفیض هستند؛ بلکه متواتر است و بسیاری از دانشمندان تواتر آن را حکایت نموده اند … این روایات دلالت دارند بر این که این شخص موعود امرش ثابت است و خروج و قیامش حق است … در این میان به سخنان برخی از اهل علم که خلاف این مسائل را گفته اند نیز التفات نمی شود.» (مجله الجامعه الإسلامیه بالمدینه المنوره، العدد ۳، السنه الأولى ۱۳۸۸)

آری «اصل مهدویت» مورد اتفاق است اما در این میان مشکل با وهابیت در دو مساله است:

اول مساله ولادت آن حضرت و اینکه آیا در سال ۲۵۵ هـ به دنیا آمده است؟ و طبعا آیا اکنون زنده است؟ در اینجا وهابیون منکر ولادت او و حیات فعلی او هستند و معتقدند او در آخر الزمان متولد شده و قیام می کند.

دوم مسله پدر آن حضرت و اینکه آیا حضرت مهدی سلام الله علیه از نسل امام عسکری علیه السلام است یا نه؟

آری این دو مساله بهانه خوبی برای ایشان شده تا شیعه را مورد حمله قرار دهند و آنان را در اعتقاد به زنده بودن امام زمان و ولادت ایشان و طبعا عمر طولانی حضرت و … مورد هجمه قرار داده، اهل بدعت و خرافات محسوب نمایند. به یاری خدا در درسهای بعدی برای روشن شدن حقیقت، این مسائل را دنبال می نمائیم.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.