مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۲۵ (مهدی موعود علیه السلام در ادیان دیگر ۵)

 IMG_20160428_220751

  1. بر اساس بشارات فراوانی که در روایات اسلامی و کتاب انجیل آمده است، حضرت مسیح علیه السلام به دنبال قیام حضرت قائم علیه السلام در «فلسطین» آشکار خواهد شد و به یاری آن حضرت خواهد شتافت، و پشت سر حضرتش نماز خواهد گزارد، تا یهودیان و مسیحیان و پیروان وی تکلیف خویش را بدانند و به اسلام بگروند و حامی حضرت مهدی (علیه السلام) گردند. در این خصوص در روایات اسلامی می خوانیم: «عیسی علیه السلام به هنگام شکافته شدن صبح نازل می شود [و از آسمان فرود می آید] … به دست او ابزاری است که به واسطه آن صلیب را می شکند و خوک را می کشد و دجال را هلاک می گرداند، اموال قائم را در دست می گیرد و پشت سر او اصحاب کهف حرکت می نمایند در حالی که او وزیر راست قائم علیه السلام، محافظ و نائب اوست؛ او امنیت را در شرق و غرب زمین با کرامت حجه ابن الحسن صلوات الله علیهما گسترش می دهد» (حلیه الابرار، ج ۶، ص ۳۰۷)
  2. به جهت همین نقش موثر که او در ظهور مهدی علیه السلام و تحقق اهداف وی دارد، در انجیل به یاران و شاگردان خود توصیه ها و سفارشهای اکیدی در باره بازگشت خود به زمین نموده و آنان را در انتظار گذارده و امر به بیداری و هوشیاری و آمادگی فرموده است.

برای نمونه در انجیل مرقس می خوانیم: «[عیسی به شاگردانش گفت:] آیا این عمارتهای عظیمه را می نگری. بدان که سنگی بر سنگی گذارده نخواهد شد مگر آن که به زیر افکنده شود … از وی پرسیدند: ما را خبر ده که این امور کی واقع می شود؟ و علامت نزدیک شدن این امور چیست؟ آنگاه عیسی در جواب ایشان سخن آغاز کرد که: زنهار کسی شما را گمراه نکند. زیرا که بسیاری به نام من آمده خواهند گفت که: من هستم، و بسیاری را گمراه خواهند نمود. امّا چون جنگها و اخبار جنگها را بشنوید مضطرب مشوید; زیرا که وقوع این حوادث ضروری است. لیکن انتها هنوز نیست. زیرا که اُمّتی بر اُمّتی و مملکتی بر مملکتی خواهند بر خاست، و زلزله ها در جایها حادث خواهد شد و قحطی ها و اغتشاشها پدید می آید، و اینها ابتدای دردهای زه می باشد. لیکن شما از برای خود احتیاط کنید … مثل کسی که عازم سفر شده خانه خود را واگذارد و خادمان خود را قدرت داده هر یکی را به شغلی خاصّ مقرر نماید و دربان را امر فرماید که بیدار بماند. پس بیدار باشید! زیرا نمی دانید که در چه وقت صاحب خانه می آید. در شام یا نصف شب یا بانگ خروس یا صبح. مبادا ناگهان آمده شما را خفته یابد. امّا آنچه به شما می گویم به همه می گویم بیدار باشید!» (انجیل مرقس، باب ۱۳، بندهای ۱ الی ۹ و ۳۲ الی ۳۷)

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.