مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

تشکیل حکومت در عصر غیبت و استمرار احکام الهی

حکومت در غیبت۲

اجرای احکام الهی، که تشکیل حکومت رسول اکرم صلی الله علیه و آله را ضروری نمود منحصر و محدود به زمان آن حضرت نیست. طبق آیات قرآن(۱) احکام اسلام محدود به زمان و مکانی خاص نیست و تا ابد باقی و لازم الاجرا می‌باشد.
آیا برای مدت طولانی از زمان غیبت صغرا تا کنون و تا زمان ظهور حضرت مهدی علیه السلام باید احکام اسلام بر زمین بماند و اجرا نشود و هر که هر کاری خواست انجام دهد؟ آیا قوانینی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در راه بیان و تبلیغ و نشر و اجرای آن ۲۳ سال زحمت طاقت فرسا کشید، فقط برای مدت محدودی بود؟
آیا خداوند متعال احکامش را محدود به زمان معصوم علیه السلام کرده و پس از آن همه احکامش را رها کرده است؟ اعتقاد به چنین مطالبی یا اظهار آن‌ها بدتر از اعتقاد و اظهار به منسوخ شدن اسلام است. (۲)

پی نوشتها:

۱)-هذا بَلاغٌ لِلنَّاسِ وَ لِیُنْذَرُوا بِهِ وَ لِیَعْلَمُوا أَنَّما هُوَ إِلهٌ واحِدٌ وَ لِیَذَّکَّرَ أُولُوا الْأَلْبابِ(سوره ابراهیم آیه ۵۲)
این ( قرآن ، ) پیام ( و ابلاغی ) برای ( عموم ) مردم است تا همه به وسیله آن انذار شوند ، و بدانند او خدا یکتاست و تا صاحبان مغز ( و اندیشه ) پند گیرند!

أَ کانَ لِلنَّاسِ عَجَباً أَنْ أَوْحَیْنا إِلی‏ رَجُلٍ مِنْهُمْ أَنْ أَنْذِرِ النَّاسَ وَ بَشِّرِ الَّذینَ آمَنُوا أَنَّ لَهُمْ قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَ رَبِّهِمْ قالَ الْکافِرُونَ إِنَّ هذا لَساحِرٌ مُبینٌ(سوره یونس آیه۲)
آیا برای مردم ، موجب شگفتی بود که به مردی از آنها وحی فرستادیم که مردم را ( از عواقب کفر و گناه ) بترسان ، و به کسانی که ایمان آورده اند بشارت ده که برای آنها ، سابقه نیک ( و پاداشهای مسلّم ) نزد پروردگارشان است؟! ( امّا ) کافران گفتند: «این مرد ، ساحر آشکاری است!

(همچنین سوره یونس ۴۹، احزاب ۴۰ و یس ۷۰٫ )

۲)ولایت فقیه (حکومت اسلامی) ، امام خمینی (رحمه الله) ، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی،ص ۲۷٫

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.