مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

منجی در ادیان ۱

بسم الله الرحمن الرحیم
اسناد و مدارک موجود نشان می دهد که اعتقاد به منجی, اعتقاد عمومی و قدیمی, در میان همه اقوام و مذاهب شرق و غرب است.

((اکنون به وجود این عقیده در برخی از کتب دیگر ادیان اشاره می کنیم :))

منجی در ادیان 1

 

جلوه گاه این عقیده در کتاب زردشتیان :

۱- در کتاب معروف ((زند)) می خوانیم: (( انگاه پیروزی بزرگ از طرف ایزدان میشود, و اهریمنان را منقرض می سازند…

۲-در کتاب جاماسب نامه از زردشت نقل می کند که میگوید : (( مردی بیرون می اید از زمین تازیان … مردی بزرگ سر, بزرگ تن, و بزرگ ساق , و بر ائین جد خویش و با سپاه بسیار, و روی به ایران نهد, و ابادانی کند و زمین را پر از داد می کند.

 

 

جلوه گاه این عقیده در کتب هندویان و برهمائیان :

۳- در کتاب (( وشن جوک)) از کتب هندوها چنین امده است : (( سرانجام دنیا به کسی برگردد که خدا را دوست دارد و از بندگان خاص او باشد و نام او فرخنده و خجسته باشد.

۴- در کتاب دیگری به نام (( دیده)) امده است : (( پس از خرابی دنیا پادشاهی در اخر زمان پیدا شود که پیشوای خلائق باشد, و نام او (( منصور)) باشد, و تمام عالم را بگیرد و به ائین خود دراورد.

۵- در کتاب ((دداتک)) از کتب مقدسه برهمائیان امده است: … دست حق دراید و جانشین اخر (( ممتاطا )) ظهور کند و مشرق , مغرب عالم را بگیرد همه جا; و خلایق را هدایت کند.

۶- در (( پاتیکل )) از کتب هندوان امده است : چون مدت روز تمام شد, و دنیای کهنه نو شود و زنده گردد و صاحب ملک تازه پیدا شود, از فرزندان دو پیشوای جهان یکی ناموس اخر زمان و دیگری و حتی بزرگ وی که (( پشن )) نام دارد و صاحب ان ملک تازه (( راهنما )) باشد, به حق پادشاه شود و خلیفه رام باشد و حکم براند و او را معجزه بسیار باشد.

۷-در کتاب (( باسک )) از کتب هندوها امده است : دور دنیا تمام شود به پادشاه عادلی در اخر زمان که پیشوای فرشتگان و پریان و ادمیان باشد, و راستی حق با او باشد, و انچه در دریا و زمین و کوه ها پنهان باشد , همه را به دست اورد, و از اسمان و زمین انچه باشد خبر می دهد. و از او بزرگتر کسی به دنیا نیاید.

 

 

منبع : کتاب مهدی انقلابیه بزرگ , ایت الله مکارم شیرازی, صص ۵۴-۵۳

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.