مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۳ (دلیل بر وجود امام زمان علیه السلام ۳)

 ۵۹-۱

  1. جملات ذیل را چگونه ارزیابی می کنید؟

مسلمانان هیچ دلیلی بر واجب بودن نماز آیات ندارند!

دانشمندان اسلامی هیچ استدلال قانع کننده ای در خصوص این مطلب که خوردن روزه را باطل می کند ندارند!

هیچ استدلالی برای اثبات «عالم برزخ» وجود ندارد!

  1. هر مسلمانی می داند که جملات فوق و نظیر آنها ارزش بحث کردن ندارند؛ هر یک از این جملات در بردارنده یک «مساله ضروری» از مسائل اسلامی است، مسائلی که آنقدر واضح و روشن بوده و آنقدر دلایل صریح بر آنها وجود دارد که هیچ مسلمانی در آنها تردید نمی کند. به دیگر سخن افراد در مقابل این دست از مسائل دو گروهند: گروهی به اصل اسلام مومن نشده اند و در دایره مسلمین قرار نگرفته اند طبیعتا اینگونه افراد همانطور که «اصل اسلام» را قبول ندارند، «مسائل ضروری» آن را نیز قبول نخواهند نمود. گروه دوم کسانی هستند که به دین اسلام مشرف شده در زمره مسلمین جای گرفته اند این دسته از افراد همانطور که به اصل اسلام باور نموده اند به این مسائل ضروری نیز – به جهت مسلم بود و روشن بودن آن در بین تمامی مسلمین – اعتقاد یافته اند. به همین جهت است که هیچ مسلمان متوجهی را نمی توان یافت که معتقد به اسلام باشد و خود را مسلمان بشمارد اما در عین حال برای مثال پیامبر بودن حضرت محمد (صلی الله علیه و آله)، استناد قرآن به ایشان، واجب بودن نماز، عالم برزخ و … را انکار نماید.
  2. در خصوص مساله وجود امام زمان (علیه السلام) باید توجه نمود که «اصل وجود منجی» و ظهور او در آخر الزمان و نجات بشریت توسط او و … از مسائل «ضروری اسلام» هستند مسائلی که تمام فرقه های اسلامی در آن اتفاق نظر داشته در خصوص آنها تردیدی ندارند.

بنابراین برای اعتقاد به «وجود منجی» مهمترین مساله توجه به ضرورت این اعتقاد است چگونه می توان فردی را مسلمان و معتقد به حقانیت دین اسلام محسوب نمود اما در عین حال او را مردد در «مسائل ضروری» این دین قلمداد کرد؟ به همین جهت است که برای یک مسلمان همانطور که تردیدی در نبوت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) وجود ندارد شکی در اصل «وجود منجی» نیز باقی نخواهد ماند.

درس های بعدی مدعای موجود در این درس را بیشتر تبیین خواهند نمود.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.