مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۳۵ (مساله طول عمر مهدی موعود علیه السلام ۵)

 IMG_20160503_220818

  1. در داستان یونس نبی در قرآن کریم نکته ای وجود دارد که با توجه به آن می توان هر گونه تردیدی را در خصوص عمر امام زمان علیه السلام منتفی ساخت به همین جهت در این درس داستان او را که در سوره صافات آیه ۱۳۹ به بعد ذکر شده است مرور می کنیم.
  2. یونس (ع) همانند سایر انبیا دعوت خود را از توحید و مبارزه با بت پرستى شروع کرد، و سپس با مفاسدى که در محیط رائج بود به مبارزه پرداخت، اما آن قوم در برابر دعوت او تسلیم نشدند. یونس آنقدر تبلیغ کرد که تقریبا از آنها مأیوس شد و به آنها نفرین کرد، به او وحى آمد که در فلان زمان عذاب الهى نازل مى‏شود، هنگامى که موعد عذاب نزدیک شد یونس از میان آنها بیرون رفت در حالى که خشمگین بود، تا به ساحل دریا رسید در آنجا یک کشتى پر از جمعیت و بار را مشاهده کرد، و از آنها خواهش نمود که او را نیز همراه خود ببرند. طبق روایات ماهى عظیمى سر راه را بر کشتى گرفت، دهان باز کرد گوئى غذائى مى‏طلبد! سرنشینان کشتى گفتند: به نظر مى‏رسد گناهکارى در میان ماست! که باید طعمه این ماهى شود، و چاره‏اى جز استفاده از قرعه نیست در اینجا قرعه افکندند قرعه به نام یونس درآمد! او را به دریا افکندند و ماهی عظیم او را بلعید به جهت ترک اولائى که از او سر زد، و آن عجله در ترک قوم خویش و هجرت از آنان بود. در روایتى آمده است که: «خداوند به آن ماهى وحى فرستاد که هیچ استخوانى را از او مشکن، و هیچ پیوندى را از او قطع مکن»! یونس خیلى زود متوجه ماجرا شد، و با تمام وجودش رو به درگاه خدا آورد، و از ترک اولاى خویش استغفار کرد. (ر.ک: تفسیر نمونه، ج ۱۰، ص ۶۰ به بعد) اکنون ببینم قرآن در این زمینه چه مى‏گوید؟ در یک جمله کوتاه مى‏فرماید: «و اگر او از تسبیح کنندگان نبود [و از ترک اولای خویش استغفار نمی کرد] تا روز قیامت در شکم ماهى باقى مى‏ماند!» (صافات: ۴۴)
  3. به صورت طبیعی تا قیامت نه ماهی باقی می ماند نه حتی بدن بی جانی برای یونس بنابراین خداوند متعال می فرماید اگر استغفار نمی کرد از روی عقوبت او را تا دامنه قیامت در درون شکم این ماهی زنده نگاه می داشتیم یعنی هم ماهی را و هم یونس را – بر خلاف جریان طبیعی عمر موجودات زنده – سالهای متمادی تا قیامت زنده نگاه می داشتیم! حال باید از خود بپرسیم خدائی که می تواند انسانی را در شرایط سختی مانند شکم یک ماهی تا دامنه قیامت چندین هزار سال زنده نگاه دارد آیا نمی تواند به آخرین فرستاده خود در سلسه امامت در شرایطی طبیعی عمری چند صد ساله ارزانی نماید؟!
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.