مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۳۰ (مهدی موعود علیه السلام در ادیان دیگر ۱۰)

IMG_20160430_220522 

  1. در درسهای پیشین دانستیم که اعتقاد به ظهور منجی اختصاص به دین اسلام ندارد بلکه ایمان به ظهور منجی بشریت و اقامه عدل و داد، فطری بشر است به همین روی این عقیده در هر ملت و دینی وجود دارد. در این رابطه محمّد امین زین‏الدین می‏گوید: «شکی نیست که اعتقاد به اصلاح جامعه از وضعیّت موجود، از ابتدای تاریخ بشر در ذهن مردم وجود داشته است و از عقاید اختصاصی دین اسلام نیست، زیرا در بین ادیان آسمانی قبل از ظهور اسلام مشاهده می‏کنیم که همگی خبر از وقوع این حقیقت داده‏اند و حتی صفات مصلح و راه‏کارهای اصلاحی او را نیز بیان کرده‏اند، گرچه نام او را مهدی و دعوت اصلاحی او را به نام مهدویت نگذاشته‏اند… این عقیده و فکر حتی به ادیان دیگر از قبیل زردشتی و برهمنی و… نیز سرایت کرده است…» (مع الدکتور احمد الامین فی حدیث المهدی، ص ۱۱)
  2. در این درس این بحث را با نگاهی گذرا به برخی از منابع آیین هندوان پایان می دهیم؛ در کتاب «ماللهند» از کتاب‏های مقدس هندوها آمده است: «در اواخر دوره چهارم اهل زمین به فساد کشیده شده و اکثر آنها کافر می‏شوند آنان معصیت‏های بزرگ را انجام داده و حاکم آنها افراد پست خواهد بود. مردم در آن روز به گرگ‏ها شبیه‏اند که همدیگر را می‏درند و غارت می‏کنند. کاهنان و مردان دین فاسد می‏شوند و حقّ با دزدان می‏شود و افراد باتقوا و زاهد را تحقیر می‏کنند… در آن زمان «برهمن کلا» یعنی مردی شجاع و دین‏دار ظهور می‏کند و زمین را با شمشیر برنده‏اش از مفسدین و پلیدی‏ها پاک کرده و افراد پاک و طاهر را حفظ خواهد نمود» (ما للهند، ص ۳۲۱)
  3. در کتاب «شاکمونی» آمده است: «حکومت و دولت جهانی به دست مردی از ذرّیه سیّد خلایق عالمیان «کشن» بزرگ ختم خواهد شد، او کسی است که بر کوه‏های شرق و غرب عالم حکومت خواهد کرد… و تمام ادیان الهی، یک دین خواهد شد، او که اسمش قائم و عارف باللَّه است، دین خدا را احیا خواهد نمود» (بشارت العهدین، ص ۲۴۲)
  4. در کتاب «وشن جوک» از کتاب‏های هندوها آمده است: «و در آخر الزمان زمین به دست مردی خواهد افتاد که خداوند متعال را دوست دارد و او از خواص بندگان خداست. نام او «فرخنده و خجسته» است. (همان، ص ۲۷۲)
  5. در کتاب «أوپانیشاد» آمده است: «این مظهر (ویشنو) در آخرالزمان ظهور می‏کند در حالی که بر اسبی سفید سوار و به دست او شمشیری برهنه است، و به ماننده ستاره دنباله‏دار می‏درخشد و همه افراد پست را به هلاکت می‏رساند و زندگی نوینی را برپا کرده و طهارت و پاکی را بر می‏گرداند» (اوپانیشاد، ص ۷۳۷)
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.