مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۲ (دلیل بر وجود امام زمان علیه السلام ۲)

 IMG_20160405_182738

  1. در درس گذشته بیان شد که دلیل هر مدعائی متناسب با همان مدعا است حال با توجه به این مطلب سوال می کنیم «متناسب ترین دلیل برای اثبات وجود امام زمان علیه السلام چیست؟» به دیگر سخن بهترین و کامل ترین راه برای اثبات وجود آن حضرت کدام است؟
  2. حق این است که بهترین راه برای اثبات وجود آن حضرت «رجوع به آیات و روایات قطعی» است. در خصوص وجود آن حضرت نمی توان با بهره وری از ابزارهای یک شیمیست یا فیزیکدان قضاوت نمود؛ نمی توان با تکیه بر قواعد علم ریاضی سخنی بر زبان راند؛ حتی نمی توان تمام جزئیات آن را با «عقل فلسفی» به کرسی نشاند بلکه کاملترین راه برای این امر بهرمندی از آیات قرآن کریم و روایات قطعی و مسلم اسلامی است.
  3. مساله اثبات «وجود امام زمان» علیه السلام از این جهت نظیر مساله اثبات «جانشین پیامبر اسلام» صلی الله علیه و آله است. همانطور که در خصوص جانشین برحق آن حضرت کاملترین راه مراجعه به آیات و روایات است در خصوص اثبات این مساله نیز کاملترین راه رجوع به آیات و روایات است.
  4. باید توجه داشت که آنچه گفته شد از «ارزش بحث در مورد امام عصر» علیه السلام نمی کاهد بلکه نگاه ما را نسبت به این مساله دقیق نموده و توقعات بی جایی که ممکن است در ابتدای امر داشته باشیم را از بین می برد.

بنابراین تنها راه اثبات قطعی وجود امام زمان علیه السلام رجوع به آیات و روایات اسلامی است و در عین حال این امر نه تنها از ارزش بحث پیرامون آن حضرت نمی کاهد بلکه نگاه بحث کنندگان را به این مساله واقع بینانه تر و در عین حال دقیق تر می گرداند. به هر روی این مدعای مهم در درس های آینده بیشتر توضیح داده خواهد شد.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.