مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۱۱ (مهدی موعود علیه السلام در قرآن ۳)

 IMG_20160419_075248

  1. خداوند متعال در آیه ۳۳ سوره توبه می فرماید: «هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» یعنی «اوست که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد، تا آن را بر همه ادیان پیروز گرداند، هر چند مشرکان خوش نداشته باشند»
  2. آیه فوق که عینا و با همین الفاظ در سوره «صف» نیز آمده است و با تفاوت مختصرى در سوره «فتح» تکرار شده، خبر از واقعه مهمى مى‏دهد که اهمیتش موجب این تکرار گردیده است، خبر از جهانى شدن اسلام و عالمگیر گشتن این آئین الهی. گرچه بعضى از مفسران پیروزى مورد بحث این آیه را به معنى پیروزى منطقه‏اى و محدود گرفته‏اند که در عصر پیامبر صلی الله علیه و آله و یا زمانهاى بعد از آن براى اسلام و مسلمین صورت پذیرفت ولى با توجه به اینکه در آیه هیچگونه قید و شرطى نیست و از هر نظر مطلق است، دلیلى ندارد که معنى آن را محدود کنیم بنابراین مفهوم آیه پیروزى همه جانبه اسلام بر همه ادیان جهان است، و معنى این سخن آن است که سرانجام اسلام همه کره زمین را فرا خواهد گرفت و بر همه جهان پیروز خواهد گشت.
  3. بدون شک چنین غلبه و پیروزی تا به حال برای اسلام عزیز صورت نپذیرفته است امروزه هر چند اسلام تابعان فراوانی یافته و آوازه آن عالم را در نوردیده است اما در عین حال هنوز هستند بسیاری که از حقیقت حال آن غافلند و آن را مکتبی دور از منطق و عقل می دانند! هستند قدرت های نامشروعی که در قاموس وجود آنها چیزی جز دشمنی با اسلام وجود ندارد کسانی که در نابودی اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و و برای تحقق اهداف شوم خود قتل ها و جنایت های متعددی را مرتکب می شوند. هستند افرادی که مسلمین را مورد آزار و شکنجه قرار می دهند و ای بسا به جرم دین و ایمان آنها حق حیات را از ایشان می ستانند.
  4. بنابراین به وضوح پیداست که وعده موجود در این آیه شریفه توسط مهدی موعود علیه السلام به واقعیت مبدل خواهد شد و این حقیقتی است که در برخی از روایات نیز به آن اشاره شده است. از امام باقر علیه السلام در تفسیر این آیه چنین نقل شده است: «وعده‏اى که در این آیه است به هنگام ظهور مهدى از آل محمد صورت مى‏پذیرد، در آن روز هیچکس در روى زمین نخواهد بود مگر اینکه اقرار به حقانیت محمد صلی الله علیه و آله مى‏کند» (تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۸۷) و نیز از امام صادق ع در تفسیر این آیه چنین نقل شده: «به خدا سوگند هنوز محتواى این آیه تحقق نیافته است و تنها زمانى تحقق مى‏پذیرد که قائم خروج کند و به هنگامى که او قیام کند کسى که خدا را انکار نماید در تمام جهان باقى نخواهد ماند» (نور الثقلین، ج ۲، ص ۲۱۱)
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.