مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۹ (مهدی موعود علیه السلام در قرآن ۱)

 IMG_20160418_002548

  1. امتیاز عمده مکتب انبیا و پیامبران از مکتبهای دیگر، ایمان به غیب است. انبیا رابطه عالم محسوس و شهادت را به عالم غیب بیان کرده و بشر را با عوالم غیب آشنا می سازند. ایمان به غیب یعنی ایمان به امور و چیزهائی که از حواس ظاهری پنهان است، ایمان به خدا، ایمان به ملائکه، ایمان به عالم برزخ، ایمان به بهشت و جهنم و ایمان به وحی و آنچه پیغمبران از عوالم غیب و گذشته و آینده خبر داده اند همه ایمان به غیب هستند.
  2. پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله در قرآن کریم از حوادث عظیم تر و شگفت انگیزتر از ظهور حضرت مهدی علیه السلام در صحنه قیامت خبر داده است مانند تکویر و در هم پیچیدن خورشید، شکافتن دریاها، تیره شدن و پراکنده شدن ستارگان، حرکت کردن کوه ها، انشقاق و جدا شدن آسمان و …؛ روزی خواهد آمد که این حوادث و انقلابات عجیبی که پیغمبر و قرآن از آن خبر داده اند واقع می شود و روزی هم چنانچه قرآن خبر داده و پیامبر و اوصیای آن حضرت در ضمن صدها روایات مژده داده اند مصلح آخر الزمان ظهور می کند و اسلام جهانگیر خواهد شد. روشن است که همانطور که مسلمان مومن در خصوص این مسائل و بسیاری از اخبار غیبی دیگر که حضرت بیان می نمودند تردید نمی کند در خصوص مهدی موعود علیه السلام نیز هیچ تردیدی نخواهد نمود.
  3. در برخی از روایات «ایمان به مهدی علیه السلام» از امور غیبی دانسته شده است؛ اموری که ایمان به آنها بر اساس سومین آیه از سوره بقره از نشانه های «پرهیزکاران» دانسته شده است؛ جابر بن عبدالله انصاری از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم چنین نقل می‏کند که فرمود: خوشا به حال صبرکنندگان در زمان غیبت قائم. خوشا به حال کسانی که بر محبت ائمه دوازده‏گانه پا بر جا می‏مانند همانها هستند که خداوند در کتاب خود قرآن این چنین وصفشان نموده «آنانکه به غیب ایمان آورند». (کفایه الاثر، ص ۶۰) امام صادق علیه السلام نیز در پاسخ شخصی که از آیه مذکور سوال نمود فرمودند: «متقیان شیعیان علی علیه‏السلام هستند و غیب همان حجت پوشیده از نظرهاست» (کمال الدین، ج۲، ص ۳۴۰)

در درس های آینده به آیات دیگری از قرآن کریم که به حجت پوشیده از نظر و ظهور آن حضرت اشاره دارند خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.