مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

انسان و اندیشه مهدویت

مهدویت

انسان ها و جامعه در برابر وجود با برکت حضرت مهدی (علیه السلام) سه حالت و صورت دارد:

  1. ایمان
  2. انکار
  3. تردید

این سه حالت انسانی در مورد خدا وائمه معصومین(علیهم السلام) دیگر هم جریان دارد و اختصاص به اندیشه مهدویت نمی باشد. کسی که ایمان دارد طور دیگری به جامعه می نگرد و خود را محدود به این جامعه نمی کند و به فکر دنیای آخرت نیز می باشد.

در زمان غیبت حضرت مهدی (علیه السلام) ایمان ما غیبی است و تحول ما در پرتو ایمان به غیب ایجاد میشود و آن هم تحولی در فهم و عقل و احساس انسان میباشد. لذا ایمان به غیب یکی از هدیه های آسمانی است که خداوند تبارک و تعالی به ما هدیه نموده است.

ایمان به غیب ، یک دائره عام و گسترده ای دارد که شامل ایمان به وجود خدا ، یگانگی او ، ربوبیت تا برسد به وجود امام معصوم (علیه السلام) و ظهور آخرین منجی عالم بشریت.

افرادی که امام زمان (علیه السلام) را باور دارند در مقابله با این امر اعتقادی در مرحله احساس و رفتار ، سه گونه موضع از خود نشان میدهند :

  1. موضع عشق و علاقه به آن حضرت ؛ مثلا این عشق وعلاقه خود را با شرکت در مراسمات مهدوی اعم از دعای ندبه ، زیارت مسجد مقدس جمکران ، چاپ کتابهایی در مورد مهدویت و … نشان میدهند و زندگی خود را مهدوی میکنند.
  2. موضع جنگ و ستیز با آن حضرت ؛ مثل رسانه های غربی که با تلاش های فراوان و تبلیغات گسترده ضد مهدوی خود چهره ملکوتی آن حضرت را خدشه دار میکنند.
  3. موضع بی طرفی نسبت به آن حضرت ؛ این موضع بی طرفی نسبت به وجود امام زمان (علیه السلام) نشان از غفلت و نا آگاهی این افراد میباشد و نهایتا به یکی از دو مورد بالا ختم میشود.

منبع برای مطالعه بیشتر در مورد مباحث مهدویت : کتاب مکیال المکارم ، مرحوم آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی مشهور به فقیه احمدآبادی ، مترجم سید مهدی حائری قزوینی ، ناشر ایران نگین

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.