مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

یکی ازبهترین روزهای خدا،روز مباهله

در ۲۵ ذی الحجه سال دهم هجری اتفاقی افتاده است که این روز خدا را، برای ما امت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) روز ویژه و خاصی نموده است.
در این روز مسیحیان با پیامبر اسلام گفتگو کردند.وقتی پیامبر اسلام آیه ۵۹ سوره آل عمران را که در مورد حضرت عیسی است، تلاوت کرد که در واقع آن آیه رَد ادعای پسر خدا بودن حضرت عیسی(ع) است .مسیحیان لجاجت ورزیدند و سخن پیامبر را قبول نکردند.
در این هنگام آیه ی مباهله نازل شد و خطاب به پیامبر(صلی الله علیه و آله)فرمود: به کسانى که با تو محاجّه و جدال کرده و از قبول حقّ، شانه خالى مى‏کنند، بگو: بیایید با فراخواندن فرزندان و زنان و خودمان(انفس)، خدا را بخوانیم و با حالت تضرّع و ابتهال بر دروغگویان نفرین کنیم و هر نفرینى که دامن گروه مقابل را گرفت، معلوم مى‏شود که راه او باطل است و با این وسیله به این گفتگو و جدال پایان دهیم.(سوره ال عمران آیه۶۱)

هنگامى که نمایندگان مسیحیان نجران، پیشنهاد مباهله را از رسول اکرم صلوات الله علیه شنیدند، به یکدیگر نگاه کرده و متحیّر ماندند. آنان مهلت خواستند تا در این باره فکر و اندیشه و مشورت کنند. مسیحیان وقتی به بزرگان خود مراجعه کردند و از آنها مشورت خواستند، اسقف آنان گفت: فردا بنگرید اگر محمد(صلوات الله علیه) با اهل و فرزند خود آمد، از مباهله بپرهیزید و اگر با اصحاب خویش آمد، پس مباهله کنید که کارى از او ساخته نیست.
طبق آیه مباهله، پیامبر باید فرزندان و زنان خود و کسانی را که مانند نفس خویش باشند به همراه خود می‌آورد و اینان کسانی نبودند جز حسن بن علی و حسین بن علی(علیهم السلام)و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و علی بن ابی طالب امیرالمؤمنین)علیه السلام.

وقتی مسیحیان دیدند پیامبر با اهل بیتش به مباهله آمده اند وارد مباهله نشدند و مباهله تبدیل به مصالحه شد.
لذا این روز خدا،به”مباهله” نام گرفته است .
در این روز ضمن اینکه عظمت اسلام و حقانیت رسول مهربانی است ،تا قیامت به هر آزاده ای نشان میدهد که اهل بیت رسول خدا کیست، و چگونه باید با کسانی که به فرموده قرآن “جان پیامبر” هستند،رفتار کرد.

 

برای مطالعه بیشتر در باره مباهله این مطلب را نیز بخوانید.(کلیک کنید)

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.