مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

نقاط مشترک امام رضا(ع) وحضرت مهدی(عج)

IMG_20151125_231650

دو نقطه مشترک در امام رضا(ع) و امام زمان(ع)

امام رضا(ع) و امام عصر در چندین خصلت مشترک هستند ما در اینجا دو نمونه از عمده ترین آنها را نام می بریم:

۱.بحث اقامه برهان و دلیل

یکی از نقطه های مهم اشتراک امام رضا(ع) و امام زمان بحث و اقامه برهان و دلیل برای مخالفان است. امام رضا(ع) با دانشمندان مخالف بحث نموده و آنان را محکوم می ساختند، امام عصر نیز به مخالفان مهلت بحث می دهند و برای همگان در سراسر عالم به بیان برهان و دلیل می پردازند.

یکی از برنامه های عملی امام رضا(ع) در دوران امامت شان مناظره ها بحث ها و اقامه دلیل و برهان برای اثبات وجود خداوند و حقانیت آیین مقدس اسلام و مکتب حیاتبخش شیعه بوده است. آن حضرت با هر دانشمندای از دانشمندان بزرگ آن روزگار از هر نژاد و ملتی که بودند با زبان خود آنها به بحث می پرداختند و بدون اینکه نیاز به مترجم باشد با بحث و استدلال به زبان خود آنها بنیان عقاید آنان را بر مبنای فکری و اعتقادی خود آنها متزلزل نموده و ویران می ساختند.

این بحث ها که با شرکت افراد دیگر در مجلس بحث و مناظره انجام می گرفت تاثیر بسیار مهمی در اثبات حق بودن مکتب حیاتبخش شیعه داشت.

همانگونه که بحث ها و مناظره های امام رضا(ع) در شهرهای مختلف با بزرگترین دانشمندان جهان به زبان های گوناگون بر محبوبیت و توجه مردم نسبت به آن حضرت افزود و باعث گرایش مردم به آن بزرگوار شد در عصر ظهور نیز امام عصر بساط بحث و استدلال را با دانشمندان بزرگ جهان می گسترانند و سراسر گیتی را برهان و دلیل و فرهنگ عظیم و مستدل فرا خواهد گرفت و به این جهت در بسیاری از نقاط جهان بدون نیاز به جنگ و شمشیر مردم جهان فوج فوج و گروه گروه به صف مومنان می پیوندند.

به همین جهت یکی از القاب امام عصر حجت می باشد زیرا آن حضرت حجت و دلیل را برهمه مردم تمام می کنند و هر گونه مشکلی را با بیان و دلیل و حجت آسان می سازند.

۲.رافت و مهربانی

رافت و مهربانی امام رضا(ع) به مردم آنچنان زیاد بوده و هست که همگان کم و بیش از آن آگاهیم علاوه بر روایاتی که در این باره وجود دارد معجزات بسیار شگفت انگیزی که از آن حضرت واقع شده خود دلیل بر مهربانی و رافت بسیار شدید آن حضرت به مردم است.

مهربانی امام عصر نیز آنچنان وسیع و گسترده است که در عصر ظهور آن حضرت نه تنها در میان دوستان و شیعیان خاص بلکه در سراسر عالم بساط رافت و مهربانی را میان تمامی مردمان عصر ظهور می گسترانند.

بنابراین همانگونه که خداوند فرموده است در عصر ظهور مهربانی و رافت خداوند به وسیله حضرت بقیه الله در سراسر جهان حکمفرما و ستم ها و شقاوت هایی که در عصر غیبت جهان را فرا گرفته است ریشه کن خواهد شد.

اشتراک گذاری
1 دیدگاه
  1. فرزینی می گوید

    درود بر شما
    مطلبتون در روز میلاد امام رضا مطالعه شد.اجرتون با خودش

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.