مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

ضرورت وجود حکومت و مخصوصا حکومت اسلامی در روایت امام رضا(علیه السلام)

حکومت اسلامی و امام رضا

در روایت فضل بن شاذان، امام رضا علیه السلام در مورد ضرورت وجود حکومت و مخصوصا حکومت اسلامی با حضور اولوالامر به سه نکته مهم اشاره کرده است:

۱ – وقتی برای مردم حدودی تعیین شود و دستور یابند که از آن حدود تجاوز نکنند، چون باعث فساد آن‌ها می‌شود، این کار سامان نمی‌گیرد مگر به وسیله حاکم امینی که ایشان را از تعدی و داخل شدن در امور ممنوعه باز دارد، در غیر این صورت کسی لذت و منافع خود را به خاطر فساد دیگران ترک نمی‌کند. لذا سرپرستی برای آن‌ها قرار داده شده که آنان را از فساد منع و حدود و احکام الهی را در میان آن‌ها برپا دارد.
۲ – هیچ فرقه‌ای از فرقه‌های دنیا و هیچ ملتی از ملل را نمی‌یابیم که بدون رئیس و سرپرستی باقی مانده باشد، همان سرپرستی که امر دین و دنیای آن‌ها را سامان بخشد، پس در حکمت خداوند حکیم جایز نیست که خلق را در آن چه می‌داند برای آنان ضروری است رها سازد و سرپرستی که به کمک او با دشمنان بجنگند و اموال بیت المال را به وسیله او تقسیم نمایند، جمعه و جماعت آن‌ها را برپا دارد و ظالم را از تعدی به مظلوم باز دارد، برای آنان تعیین نکند.
۳ – اگرمردم پیشوا و سرپرست امین و درستکاری نداشته باشند، دین و آئین خدا بر باد می‌رود و سنت و احکام الهی تغییر می‌یابد، و بدعت گذاران چیزهایی از پیش خود بر آن می‌افزایند، مخالفان از آن کاسته و امور را بر مسلمانان مشتبه می‌سازند.

(بحار الانوار، ج ۶، ص ۵۹٫)

اشتراک گذاری
2 دیدگاه ها
  1. دانشجوی فیزیک می گوید

    ممنون از مطالبتون
    اگر امکان داره در مورد امام شناسی هم مطلب بزارید.
    عکساتون که تولید سایتتونه خیلی زیباست

    1. montazer می گوید

      لطف شماس.
      مطالب امام شناسی در دست تهیه است.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.