مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

روایت امام باقر(ع) در مورد یاران منجی دوازدهم

۹۶-۱

پیشواى پنجم علیه‏ السلام در توصیف یاران حضرت مهدى علیه‏ السلام که در زمان غیبت، خود را براى شرکت در قیام جهانى آن حضرت آماده مى‏کنند، به ابو خالد کابلى فرمود:

«من به گروهى مى‏ نگرم که در آستانه ظهور از طرف مشرق زمین به پا مى‏خیزند. آنان به دنبال طلب حق و ایجاد حکومت الهى تلاش مى‏ کنند. بارها از متولیان حکومت اجراء حق را خواستار مى‏شوند، امّا با بى ‏اعتنایى مسئولین مواجه مى‏ شوند. وقتى که وضع را چنین ببینند، شمشیرهاى خود را به دوش مى‏ نهند و با اقتدار و قاطعیت تمام در انجام خواسته‏ شان اصرار مى‏ ورزند تا این که سردمداران حکومت نمى‏ پذیرند و آن حق طلبانِ ثابت قدم، ناگزیر به قیام و انقلاب مى‏گردند و کسى نمى‏ تواند جلوگیرشان شود. این حق‏جویان وقتى که حکومت را به دست گرفتند، آن را به غیر از صاحب الامر علیه‏ السلام به کس دیگرى نمى‏ سپارند. کشته‏ هاى اینها همه از شهیدان راه حق محسوب مى‏ شوند.»

در اینجا امام باقر علیه‏ السلام به ابو خالد کابلى جمله‏ اى زیبا فرمود که مى‏ تواند نصب العین همه منتظران لحظات ظهور باشد.

آن حضرت فرمود: «اَما اِنِّى لَوْ اَدْرَکْتُ ذلِکَ لاَءَسْتَبْقَیْتُ نَفْسى لِصاحِبِ هذَا الاْءَمْرِ(غیبت نعمانى، ص ۲۷۳٫) ؛

مطمئنا بدان! اگر من آن روزگاران را درک کنم، جانم را براى فداکارى در رکاب حضرت صاحب الامر علیه‏السلام تقدیم مى‏ دارم.»

امام در مورد یاران امام زمان علیه السلام فرمود: به خدا سوگند! ۳۱۳ نفر یاران مهدى علیه‏ السلام مى‏ آیند که پنجاه نفر از آنان زن مى‏باشند و بدون هیچ‏گونه وعده قبلى در شهر مکه گرد هم جمع مى‏شوند.

امام پنجم علیه‏ السلام در مورد استقامت و استوارى یاران حضرت مهدى علیه‏ السلام به آیه‏ اى از قرآن استناد کرد و در تفسیر آیه «فَاِذا جاءَ وَعْدُ اُوْلهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمَ عِبادا لَنا اُولى بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْدا مَفْعُولاً»( اسراء / ۵٫) ؛

«هنگامى که نخستین وعده فرا رسد، گروهى از بندگان پیکارجوىِ خود را بر ضد شما برمى ‏انگیزیم [تا شما را سخت درهم کوبند و براى به دست آوردن مجرمان] خانه‏ ها را جستجو مى‏ کنند و این وعده‏ اى است قطعى.» فرمود:

«این بندگان پیکارجو و مقاوم که به طرفدارى از حق به پا مى‏ خیزند، همان حضرت قائم و یاران وفادار او هستند.»( تفسیر عیاشى، ج ۲، ص ۲۸۱٫)

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.