مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس امامت ۹۵ (توسل، دومین نتیجه ولایت تکوینی ۴)

۹۵

در بالای قبور ائمه بقیع آیه ای نوشته شده و به چند زبان ترجمه شده است. کلیدداران این آستان مقدس گمان می کنند این آیه هر گونه توسل به صاحبان این قبور را نفی کرده است؛ «یقیناً کسانى را که به جاى خدا (من دون الله) می خوانید بندگان و مملوکانى ناتوانْ چون شما هستند پس اگر راستگویید [که مى‏توانند در زندگى شما مؤثر باشند] آنان را بخوانید پس باید شما را اجابت کنند» (اعراف: ۱۹۴) در خصوص این آیه نیز از نکاتی غفلت شده است:

اولا در این آیه نیز سخن از خواندن به جای خدا (من دون الله) مطرح شده است؛ یعنی خواندن کسی که او را مستقل از خدا توهم نمائید و در جای خدا قرار دهید! به راستی کدام شیعه ای امام را اینچنین تصور می کند! آری در قرآن کریم در هر آیه ای که سخن از خواندن غیر خدا و درخواست از او مورد نهی قرار گرفته است همیشه عبارت «من دون الله» – که ۷۰ بار در قرآن تکرار شده است – درکنار آن قرار گرفته است و این همه تاکید چیزی نیست جز برای نشان دادن عقیده باطل بت پرستان و امثال آنها که «به جای خدا» معبودانی را قرار داده اند. ای کاش از این تاکید فراوان درس می گرفتند و مسلمانان را به راحتی متهم به شرک و کفر نمی کردند.

ثانیا هر آنچه این جماعت در خصوص خواندن پزشک و معلم و بنا و … بگویند ما نیز در خصوص خواندن امامان می گوییم. آیا گفتن جمله «ای معلم به من درس بیاموز» شرک است؟! مسلما نیست زیرا اولا معلم را مستقل از خدا (من دون الله) نمی دانیم و ثانیا معلم نیز دارای خاصیت است و به اذن الهی توانمند بر تعلیم است. آری تنها تفاوت معلم و امام این است که خداوند به معلم تنها خاصیت تعلیم و اندکی از امور دیگر را بخشیده است اما به اراده خویش به امام ولایت تکوینی گسترده ای داده تا بتواند در عالم تاثیر گذار باشد.

ثالثا به نظر می رسد این جماعت اگر قبل (آیه ۱۹۱) و بعد (آیه ۱۹۵) همین آیه را هم در این تابلوها می آوردند استدلالشان رنگ می باخت لذا آن را حذف کرده اند. در این آیات از ناتوانی این معبودان از یاری رساندن، و دست و پا و چشم و گوش نداشتن آنها و در یک کلام «بی خاصیت» بودن آنها سخن گفته شده است. روشن است که خواندن این «معبودهای بی خاصیت» نظیر بتها، فاصله ای بسیار زیاد از خواندن «ولی خدا» که به اذن الهی واسطه فیض اوست دارد؛ البته اگر بفهمند!

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.