مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس امامت ۵۵ (ولایت تکوینی در قرآن ۲)

img_20160924_134035

در درس گذشته در خصوص ولایت تکوینی عیسی علیه السلام سخن گفتیم در این درس با ولایت تکوینی دو تن دیگر از انبیاء آشنا می شویم:

الف. خداوند متعال از قول حضرت یوسف علیه السلام خطاب به برادرانش نقل مى‏کند: «بروید و پیراهنم را بر چهره پدرم بیفکنید تا او نعمت بینایى خود را بازیابد». (یوسف: ۹۳) در ادامه آیه دیگر مى‏فرماید: «هنگامى که مژده رسان آمد و پیراهن یوسف را بر صورت وى افکند، او بینایى خود را باز یافت». (یوسف: ۹۶) از این آیات استفاده مى‏شود یوسف علیه السلام دارای ولایت تکوینی بوده است زیرا اراده و خواست و قدرت روحى حضرت یوسف علیه السلام در بازگردانیدن بینایى پدر خویش، مؤثّر بوده است.

۲- از برخی آیات برای موسی علیه السلام نیز ولایت تکوینی استفاده می شود. خداوند می فرماید «به یاد آر هنگامى را که موسى براى قوم خود آب طلبید ما به او دستور دادیم عصاى خود را بر سنگى زند، ناگهان دوازده چشمه از آن بیرون آمد همه بنى اسرائیل آبشخور خود را دانستند». ظاهر این آیه این است که خداوند متعال به موسی ولایت تکوینی داد تا بتواند با ضربه عصایش چنین امر خارق العاده ای را انجام دهد، زیرا می فرماید: «اضْرِبْ بِعَصاکَ الْحَجَرَ فَانْفَجَرَت» (و این فاء تفریع می تواند نشانه خوبی بر اثر داشتن ضربه موسی باشد) علاوه بر این همه می دانیم که معجزات دیگری نظیر شکافتن دریا، تبدیل شدن عصا به اژدها و … نیز از موسای کلیم به اذن پروردگار رخ داده است. (ر.ک: نمل: ۱۰ و شعراء: ۶۳ و …)

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.