مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

ارتباط زمان ظهور و درخواست مردم

۲۸-۱

در حکایتی که فضل بن أبی قره از امام صادق (علیه السلام) نقل می‌کند، اینچنین آمده است:

خداوند متعال به حضرت إبراهیم (علیه السلام) وحی نمود که به زودی فرزندی از برای تو متولد خواهد شد. آن حضرت نیز این خبر را به گوش همسرش ساره رسانید. اما از آنجایی که ساره در ایام پیری و یأس از فرزند به سر می‌برد، با حالت انکار نسبت به این پیام الهی، گفت: آیا از من فرزندی متولد خواهد شد، در حالی که پیرزن هستم؟!!

سپس خداوند به حضرت ابراهیم وحی نمود که به زودی از ساره فرزندی متولد خواهد شد، و فرزندان و نسل او بخاطر این انکارش نسبت به کلام من، به مدت چهارصد سال دچار عذاب و سختی خواهند شد.

امام فرمودند: زمانی که طول مدت عذاب و سختی (از ناحیه‌ی فرعونیان و حکومت‌های ستگر) بر بنی اسرائیل گران آمد، چهل صبحگاه به درگاه خداوند ضجه و مویه نمودند و خداوند متعال نیز (در فرستادن حضرت موسی و هارون (علیهما السلام) که ناجی بنی اسرائیل بودند، تعجیل نموده و) به آنها وحی نمود که قوم بنی اسرائیل را از چنگال فرعون نجات دهید. این در حالی بود که هنوز یکصد و هفتاد سال از (آن چهارصد سال) عذابِ قوم بنی اسرائیل باقی مانده بود، اما خداوند متعال آن را عفو کرد.

سپس امام فرمودند: شما شیعیان نیز اگر اینگونه کنید، خداوند برای ما اهل بیت (و شما) گشایش ایجاد می‌کند، و در غیر این صورت، کار تا پایانِ آن پیش خواهد رفت (و تمام طول زمانی که در علم خداوند برای این عذاب و سختی مقدر شده است، سپری خواهد شد تا بالاخره فرج از راه برسد.)

منبع:
تفسیر العیاشی، ج ٢، ص ١۵۴

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.