مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

شباهت القاب حضرت زهرا و امام زمان(علیهم السلام)

القاب حضرت زهرا

-یکی از القاب فاطمه زهرا(سلام الله علیها) “محدثه” است. محدثه یعنی کسی که فرشته با او سخن می گوید. از القاب امام زمان (عجل الله) نیز چون سایر امامان “محدث” است.

-یکی دیگر از القاب فاطمه زهرا(سلام الله علیها) “منصوره” است. از القاب حضرت مهدی (عجل الله) نیز “منصور” یعنی نصرت یافته است. در روایت است که خداوند رعب در دل دشمنان حضرت می اندازد و با این رعب خداوند بر آنها غلبه می کند.

-یکی از القاب حضرت زهرا(سلام الله علیها) و حضرت مهدی (عجل الله) به ترتیب “مبارکه” و “مبارک” است. یکی از شایع ترین القاب حضرت فاطمه(سلام الله)، “زهرا”ست و نام دولت امام زمان (عجل الله) نیز “دولت الزهرا” است.

-یکی دیگر از القاب حضرت “مستغاثه” یعنی کسی که به او استغاثه می شود، است. از القاب حضرت حجت (عجل الله) نیز “المستغاث” یعنی پناه امت است. در احادیث تعبیر شده که امت به آن حضرت پناه می برند همانگونه که زنبورهای عسل به ملکه خود پناه می برند.

-یکی از ویژگی های ممتاز حضرت زهرا(سلام الله علیها) نور درخشان سیمای آن حضرت است. عایشه می گوید: “ما در شب ها در نور جمال حضرت زهرا(سلام الله علیها) نخ در سوزن می کردیم.” این در حالی است که یکی از القاب حضرت مهدی (عجل الله) نیز “طاووس اهل الجنه” است.

-در حدیثی از معصوم درباره قدر و منزلت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اینگونه بیان شده است که “من عرفها فقد ادرک لیله القدر”؛ کسی که فاطمه زهرا (س) را بشناسد، شب قدر را درک کرده است.

-حضرت حجت (عجل الله) نیز در این زمان صاحب لیله القدر است. یعنی هر سال در شب قدر همه فرشتگان از آسمان به زمین می آیند تا در خدمت حضرت باشند. سوره قدر هم در همین زمینه نازل شده است.

منبع:
برگرفته از مصاحبه حجت‌الاسلام علی‌اکبر مهدی‌پور از محققان و نویسندگان برجسته حوزه مهدویت

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.