مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

نقش منتظران در آرامش و ثبات جامعه

آرامش در جامعه

یکی از مقدماتی که برای پیشرفت و تقویت دین‌مداری در جامعه اسلامی لازم است، ثبات جامعه اسلامی می‌باشد. به همین دلیل بر مسلمین لازم است تا هر فعالیتی که باعث ثبات جامعه اسلامی می‌شود را با کمال جدیت دنبال کنند.

به همین دلیل قرآن کریم در سوره مبارکه عصر، خروج از زیان و خسران را منوط به همیاری مؤمنین و توصیه به حق و صبر در بین خودشان می‌نماید و در غیر این صورت انسان را به صورت قطعی متضرّر اعلام می‌کند.

و نیز به همین دلیل پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند:
«مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِم‏»(۱)
هر که صبح کند در حالی که اهتمامى به کار مسلمانان ندارد، پس مسلمان نیست.

امروزه زیاد دیده میشود،برای حضرت زهرا(سلام الله علیها)گریه و ندبه میکنند و مراسم میگیرند ولی اینکه مطالعه کنند و تفکر کنند و بخواهند بفهمند راه ایشان و الگو گیری از ایشان همیشگی است کمتر به چشم میخورد!!!

امام زمان(عجل الله)حضرت زهرا را الگوی نمونه معرفی کردند ولی چقدر در مورد نقش دختر پیامبر(صلی الله علیه و آله)در آرامش جامعه فکر شده است؟
حضرت زهرا (سلام الله علیها) حضوری مؤثر در اتفاقات مهم زمان خود داشتند. از جمله مواردی که آن حضرت باعث آرامش مؤمنین و مسلمانان گردید، تلاش‌های حضرت زهرا (سلام الله علیها) در راستای کمک به مسلمین را می‌توان در مسیر ایجاد ثبات در جامعه دانست. حضور ایشان در ماجرای مباهله با مسیحیان نجران بود که در نتیجه باعث عقب‌نشینی مسیحیان و استحکام و اطمینان بیشتر جامعه به حقانیت مسیر خود گردید. زیرا رؤسای مسیحیان نجران با هم مشورت کردند و گفتند که اگر محمّد با اصحاب خود آمد، پیامبر نیست، ولی اگر با خانواده‌اش آمد، پیامبر است زیرا او فقط در صورتی خانواده‌اش را می‌آورد که صادق باشد.(۲)
حضرت زهرا (سلام الله علیها) در این واقعه باعث سرافرازی و اطمینان خاطر مسلمین به مسیر حق خویش گردیدند تا بار دیگر حجت بر مسلمانان و حتی مسیحیان تمام گردد و قوت قلبی برای مؤمنین باشد.
حال سوال کنیم در این دوران و در این عصر غیبت، نقش ما در آرامش و ثبات جامعه چیست؟
پ ن:
۱)کافی (ط – الإسلامیه)، ج ‏٢، ص: ١۶٣
۲)تفسیر القمی، ج ‏١، ص: ١٠۴

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.