مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس امامت ۱۱(عصمت امام در تمام عمر، پیام دوم آیه ابتلاء (۳))

۴۷-۱

 

  1. گذشت که وصف منفی موجود در آیه ابتلاء (ظالم نبودن امام) به این معناست که امام باید در تمام عمر عادل باشد حال با توجه به این اصل به محضر روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه آله می رویم.
  2. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)فرمود: «وقتی خداوند به ابراهیم وحی کرد و فرمود «تورا برای مردم امام قرار دادم» ابراهیم شادمان شد و عرض کرد: «پروردگارا آیا از ذریه من کسی به مانند من امام می شود؟» خدا فرمود «این پیمان را به ذریه ظالم تو نمی رسانم» ابراهیم پرسید: «پروردگارا فرزندان ظالم من که امامت به آنها نمی رسد چه کسانی هستند؟» و خداوند فرمود: «هر کس که به بتی سجده کند هرگز او را امام قرار نخواهم داد و چنین کسی صلاحیت امامت ندارد.» (تفسیر نور الثقلین، ج ۱، ص ۳۲۵)
  3. در این روایات سابقه سوء بت پرستی مانع از رسیدن به مقام امامت دانسته شده است. این امر از قرآن نیز قابل استفاده است زیرا در منطق قرآن کریم شرک و بت پرستی، ظلم بزرگ دانسته شده است ( سوره لقمان آیه۱۳)
  4. حال باید پرسید آیا کسانی که بعد از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله به خلافت رسیدند شایسته مقام امامت هستند؟ آیا آنها در تمام عمر خدا پرست بوده هیچ بتی را پرستش نکرده اند؟ آیا هر چند پس از خلافت آنها را عادل محسوب کنیم سابقه شرکی که در کارنامه آنها ثبت شده است مانع از امام بودن آنها نیست؟
  5. به راستی شیعه که معتقد به امامت علی علیه السلام است اعتقادی مطابق با پیام آیه دارد چرا که همگان می دانند که علی علیه السلام نه تنها در تمام عمر لحظه ای غیر خدا را نپرستید بلکه در اسلام نیز بر همه سبقت گرفت و پس از پیامبر اولین مرد مسلمان در تاریخ اسلام گردید.
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.