مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

شناسنامه حضرت زهرا(سلام الله علیها)

 

فاطمه زهرا (س) دختر رسول خدا (ص) و بانوی زنان جهان

مادر وی خدیجه دختر خویلد، مادر مؤمنان بود.فاطمه کوچک ترین دختر رسولخدا (ص) و محبوب ترین آنان در نزد وی بود. سلاله رسول خدا (ص) جز ازفاطمه،از دیگر دخترانش منقطع شد.
میلاد فاطمه (س)
وی دو سال پس از بعثت در روز جمعه بیستم ماه جمادی الاخر،در شهر مکه پابه عرصه وجود نهاد.شیخ طوسی در مصباح المجتهد گوید:بنابر روایتی فاطمه درسال پنجم بعثت به دنیا آمد.کلینی و ابن شهر آشوب نیز همین قول را که ازامام باقر (ع) روایت شده و در نزد اصحاب ما مشهور است،ذکر کرده اند.در کشف
الغمه از ابن خشاب در موالید و وفیات اهل بیت،در حدیثی مرفوع از امام باقر(ع) روایت شده است که فرمود:«فاطمه پنج سال پس از (آغاز) نبوت به دنیا آمد و در آن هنگام قریش خانهکعبه را می ساختند.»این اشتباه شاید از راوی حدیث نشات گرفته و یا آن که ازطرف نساخ در آن سهوی روی داده باشد.زیرا بنای کعبه پیش از نبوت پیامبر (ص)بوده نه پس از آن و دلیل ما بر صحت این امر حدیثی است که در کتاب مقاتلالطالبین آمده مبنی بر آن که فاطمه پیش از نبوت پیامبر (ص) زاده شد و در آنهنگام قریش کعبه را بنا می کردند.حاکم در مستدرک و ابن عبد البر در استیعاب آورده اند که آن حضرت زمانیبه دنیا آمد که چهل و یک سال از عمر پیامبر می گذشت.بنابر قول اینان فاطمه پس از گذشت یک سال از نبوت پیامبر (ص) زاده شده است.در الاصابه نیز همینقول ذکر شده است. پیشینه دانشمندان اهل تسنن روایت می کنند که فاطمه پنجسال پس از نبوت به دنیا آمده و شاید این خطا از راوی حدیث ناشی شده که میانثبت دو کلمه قبل و بعد اشتباه کرده است.
کنیه و لقب آن حضرت
فاطمه را با کنیه «ام ابیها» خوانده اند و لقب او را زهرا و بتول گفته اند.هروی در شرح الغریبین گوید:«مریم را بتول (باکره) نامیده اند که از مردان کناره می گرفت و فاطمه را بدان علت بتول گفته اند که از نظیر و همتا برکنار است.»
نقش انگشتری آن حضرت
نقش خاتم آن حضرت این عبارت بود:«امن المتوکلون ».

منبع:
سیره معصومان جلد ۲

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.