مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

اگر عزیزترینت لبه ی پرتگاه انحراف باشه چکار میکنی؟

ضمن تبریک میلاد حضرت امام محمدتقی جوادالائمه(علیه السلام) و در آستانه روز پدر، درخواست پاسخی برای سوال زیر دارم
اگر عزیزترین فرد زندگی شما لبه ی پرتگاه انحراف  باشه چه اقدامی انجام میدین؟

امام جواد(علیه السلام ) همواره به شیعیان خود سفارش می کرد که حقوق والدین خود را رعایت و در معاشرت با آنان با کمال ادب و احترام رفتار کنند. آن حضرت حتی به یارانش تأکید می کرد که اگر پدر و مادر آنان، باورهای ناصحیح و اعتقادات فاسدی هم داشته باشند، باز هم از تکریم آنان دریغ نکنند.

بکر بن صالح می گوید که داماد من به امام محمّد تقی نامه ای نوشته و در آن آورده بود: «پدرم، یک فرد ناصبی و منحرف است. او به شدت از اعتقادات خود دفاع و بر آنها پافشاری می کند. می خواهم نظر حضرت عالی را در باره وی بدانم. آیا با او مقابله و یا مدارا کنم؟!»

امام نهم در پاسخ وی چنین نگاشت:
« منظور تو را از مضامین نامه ات دریافتم و به وضعیت اعتقادی پدرت واقف شدم. ان شاء اللّه تو را از دعای خیر فراموش نمی کنم. مدارا برای تو بهتر از رو در رویی و مقابله با پدر است. هر سختی، آسایش و راحتی در پی دارد. شکیبایی و بردباری پیشه کن و صبور باش که عاقبت نیک در انتظار پارسایان است. خداوند تو را در راه محبت و ولایتِ آنان که دوستشان داری، ثابت قدم بدارد. ما و شما در پناه رحمت الهی هستیم و او پناهندگان خود را ضایع نمی کند.»

بکر بن صالح در ادامه سخن خود می افزاید که خداوند در مدت کوتاهی، دل پدر را [در نتیجه صبر وی] به او متمایل کرد که دیگر در هیچ موردی با پسرش مخالفت نمی کرد.(۱)

۴پی نوشت:
۱). بحار الانوار، علامه مجلسی، چاپ مؤسسه الوفاء، بیروت، لبنان، ۱۴۰۴ ه . ق، ج۵۰، ص۵۵.

اشتراک گذاری
1 دیدگاه
  1. ناجی دلها می گوید

    تو جامعه ما متاسفانه به جای مدارا و صبر همه دچار مقابله شدیم وانگار خداییم وباید همه رو هدایت کنیم در صورتی که با ارحام نزدیک و مخصوصا پدر ومادر باید خیلی مواظب بود …
    کار به جایی رسیده که گاهی با اقوام نزدیک ارتباطها کمتر و کمتر شده به این بهانه واین توصیه پیشوایان ما نبود … ما هم باید روشنگری رو با مهربونی فراوون چاشنی کنیم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.