مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس امامت۱۳( انتخاب امام تنها به دست خدا، پیام سوم آیه ابتلاء (۱))

۴۹-۱

  1. در نکات قبل گذشت که مقام امامت برتر از مقام نبوت است، مقامی است که قهرمان توحید در سنین پیری پس از آزمایشاتی سخت و دشوار به آن رسید. حال آیا می توان انتخاب افراد را برای این مقام برای غیر خداوند متعال تجویز کرد؟
  2. آیا مردم می توانند دور هم جمع شوند و پیامبری را انتخاب کنند؟! آیا می توانند از طریق رای گیری یا فرآیندی شبیه به آن شایسته ترین فرد را برای تصدی مقام نبوت انتخاب کنند؟! پاسخ این سوالها روشن است، چنین تشخیصی از مردم ساخته نیست بلکه از خدایی ساخته است که نه تنها از درون افراد مطلع است بلکه از آینده آنها نیز خبر داشته می داند چه کسانی شایستگی مقام نبوت را دارند و چه کسانی اینچنین نیستند به همین جهت در در قرآن کریم می فرماید: «خدا داناتر است که مقام رسالت را در کجا قرار دهد» (سوره انعام آیه۱۲۴)
  3. حال که انتخاب نبی توسط مردم ممکن نیست به طریق اولی انتخاب امام هم توسط آنها ممکن نیست زیرا مقام امامت بسی برتر از مقام نبوت است به همین دلیل است که در آیه ابتلاء (آیه۱۲۴ سوره بقره)خواندیم «همانا من تو را برای مردم امام قرار می دهم» (انی جاعلک للناس اماما) گویا با این عبارت به کسانی که گمان می کنند با دخالت افراد بشر می توان امام را انتخاب کرد طعنه زده شده که این انتخاب گری در حوزه کاری خداست و از توان شما خارج است.

در نکته بعد در خصوص پیام سوم بیشتر سخن خواهیم گفت.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.