مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

گلچینی از سخنان امام خامنه ای پیرامون امام عصر(عج)

 زمینه ظهور درصورت پیروزی ملت ایران آماده میشود امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ مسیر سلطه‌گری و سلطه‌پذیری است؛ یک عدهدر دنیا سلطه‌گرند، یک عده در دنیا سلطه‌پذیرند. اگر حرف شما ملت ایرانپیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطه‌ی موعود برسید، آن وقتمسیر تاریخ عوض خواهد شد؛ زمینه‌ی ظهور ولى‌امر و ولى‌عصر (ارواحنا لهالفداء) آماده خواهد شد؛ دنیا وارد یک مرحله‌ی جدیدی خواهد شد. این بستهبه عزم امروز من و شماست، این بسته به معرفت امروز من و شماست.

بیانات در دیدار مردم قم ۱۹/۱۰/۱۳۹۱

دست قاهر قدرتمند الهى…انتظار فرج، انتظار دست قاهر قدرتمند الهى ملکوتى است که باید بیاید وبا کمک همین انسانها سیطره‌ى ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدلرا در زندگى مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسانها را بنده‌ىواقعى خدا بکند. باید براى این کار آماده بود… انتظار معنایش این است.انتظار حرکت است؛انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن براى اینکهکار به خودى خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است. انتظار آمادگى است….انتظار فرج یعنى کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت براى آنهدفى که امام زمان (علیه الصلاه والسلام) براى آن هدف قیام خواهد کرد،آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخى براى آن هدف انجام خواهد گرفت. و اوعبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگى انسانى، زندگى الهى، عبودیت خدا؛ اینمعناى انتظار فرج است.

دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمه‌ی شعبان۲۷/۰۵/۱۳۸۷

ناظر است و مى‌بیند!
امام زمان ناظر است و مى‌بیند. انتخابات شما را امام زمان دید؛ اعتکاف شمارا امام زمان دید؛ تلاش شما جوان‌ها را براى آذین‌بندى نیمه‌ى شعبان،امام زمان دید؛ حضور شما زن و مرد را در میدان‌هاى گوناگون، امام زماندیده است و مى‌بیند؛ حرکت دولتمردان ما را در میدان‌هاى مختلف، امام زمانمى‌بیند و امام زمان از هر آنچه که نشانه‌ى مسلمانى و نشانه‌ى عزم راسخایمانى در آن هست و از ما سر مى‌زند، خرسند مى‌شود. اگر خداى نکرده عکساین عمل بکنیم، امام زمان را ناخرسند مى‌کنیم. ببینید، چه عامل بزرگى است.

دیدار اقشار مختلف مردم به‌مناسبت نیمه‌ى شعبان ۲۹/۰۶/۱۳۸۴

 

گلچینی از سخنان امام خامنه ای پیرامون امام عصر(عج)

یک حکومت صددرصد مردمى…حکومت آینده‌ى حضرت مهدى موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمى به تماممعناست… امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمى‌کند؛ امام زمان ازآحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بناى عدل الهى را در سرتاسر عالماستقرار مى‌بخشد و یک حکومت صددرصد مردمى تشکیل مى‌دهددیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ى شعبان در مصلاى تهران ۳۰/۰۷/۱۳۸۱ما باید خود را براى سربازى امام زمان آماده کنیمانتظار به معناى این است که ما باید خود را براى سربازى امام زمان آمادهکنیم.. سربازى منجى بزرگى که مى‌خواهد با تمام مراکز قدرت و فسادبین‌المللى مبارزه کند، احتیاج به خودسازى و آگاهى و روشن‌بینى دارد… ما فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و دادخواهد کرد، امروز وظیفه‌اى نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آنجهت حرکت کنیم تا براى ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان بهمعناى گوشه‌گیرى نیست. …امروز اگر ما مى‌بینیم در هر نقطه‌ى دنیا ظلم وبى‌عدالتى و تبعیض و زورگویى وجود دارد، اینها همان چیزهایى است که امامزمان براى مبارزه با آنها مى‌آید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود رابراى مبارزه با اینها آماده کنیم.

دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ى شعبان در مصلاى تهران ۳۰/۰۷/۱۳۸۱

بزرگترین وظیفه‌ى منتظران

بزرگترین وظیفه‌ى منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوى و اخلاقى وعملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجهدرافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانى که در دوران دفاع مقدس، سراز پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت مى‌کردند، منتظران حقیقى بودند.کسى که وقتى کشور اسلامى مورد تهدید دشمن است، آماده‌ى دفاع از ارزشها ومیهن اسلامى و پرچم برافراشته‌ى اسلام است، مى‌تواند ادعا کند که اگر امامزمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهاى خطر قدم خواهد گذاشت. اما کسانىکه در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را مى‌بازند و زانوانشانسست مى‌شود؛ کسانى که براى مطامع شخصى خود حاضر نیستند حرکتى که مطامعآنها را به خطر مى‌اندازد، انجام دهند؛ اینها چطور مى‌توانند منتظر امامزمان به حساب آیند؟ کسى که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خودزمینه‌هاى صلاح را آماده سازد و کارى کند که بتواند براى تحقق صلاحبایستد.

دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ى شعبان در مصلاى تهران ۳۰/۰۷/۱۳۸۱

منبع »: کانون مهدویت دانشگاه فردوسی مشهدکوتاه شود

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.