مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

علماء مرزداران تشیع

 

شیعه و عالمانش

علمای  شیعه همواره در طول تاریخ  تلاش کرده اند از مکتب  تشیع و اسلام ناب حمایت کنند  و در زندگی  فردی  و اجتماعی  خود  معارف  اهلبیت(علیهم السلام) را سرلوحه  خود قرار  داده اند.

عالمان شیعه همان کسانی  هستند که امروزه استکبار  جهانی  جایگاه آنها را شناخته و توسط  ایادی و مزدورانش تلاش میکند این جایگاه  را  در چشم مردم تنزل بدهد  اما کور  خوانده اند،چرا که شیعه بیدار  است و این بیداری  را از  معارف  قرآن و کلام اهلبیت (علیهم السلام)دارد.

در دوران غیبت امام دوازدهم قرار داریم که ضمن روایاتی  که  در این  زمان  ما  را توجه داده اند از مراجعه به علما  روایتی  از امام باقر (علیه  السلام)در  رابطه با جایگاه علما می آورم که غافلان بخوانند  و دشمنان بدانند  شیعه بیدار  است.

امام باقر (علیه السلام) فرمودند:

دانشمندان و عالمان شیعه همانند پاسداران ومرزدارانى اند که در برابر ابلیس و لشکریانش صف کشیده‏اند، و از حمله‏ ی آنها به شیعیان ما که توانایى دفاع از (عقاید وآموزه های)خود را ندارند جلوگیرى می‏کنند، و از تسلط ابلیس و پیروان او بر شیعیان جلوگیرى می‏نمایند. آگاه باشید ارزش آن دانشمندان شیعه که  این چنین خود را در معرض دفاع قرار داده‏ اند، هزاران بار بالاتر از سپاهیان ومجاهدانی است که در برابر هجوم دشمنان اسلام ( از کفار گرفته تا روم و ترک و خزر) مبارزه می‏ کنند . زیرا دانشمندان شیعه نگهبانان (عقاید ،احکام، فرهنگ ومعارف اسلام، و مدافع) دینِ  شیعیان و دوستان ما هستند، در حالى که مجاهدان ، حافظ مرزهاى جغرافیایى می‏باشند(۱)

_______________________

۱)«علماء شیعتنا مرابطون فى الثغر الذى یلى ابلیس و عفاریته یمنعونهم عن الخروج على ضعفاء شیعتنا، و عن ان یتسلط علیهم ابلیس و شیعته النواصب، الا فمن انتصب کان افضل ممن جاهد الروم والترک والخزر الف الف مره لانه یدفع عن ادیان محبینا و ذلک یدفع عن ابدانهم » (ابی‏ منصور، احمد بن على ابن ابی‏طالب طبرسى، احتجاج طبرسى، ج‏۱، ص‏۱۵۵)

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.