مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

«سلاح و شمشیر»یازدهمین عامل پیروزی امام زمان (عج)-۱۴

بسیاری از روایات یگانه سلاح آن حضرت در هنگام ظهور را «شمشیر» می دانند.[۱] آن امام همام با شمشیر خود ریشه ظلم و ستم را بر می چیند و عدالت جهانی را مستقر می سازد و اساسا یکی از عوامل پیروزی او بر ظالمان جهان همین بهره مندی از سلاح شمشیر است. در اینجا سوال مهمی خود نمائی می کند. این پیروزی چگونه میسر می شود؟ چگونه یک شمشیر می تواند در مقابل تسلیحات نظامی فوق پیشرفته ای که امروزه بشر در اختیار دارد نه تنها یارای مقاوت داشته باشد بلکه بتواند بر همه آنها غالب شود؟! این سوال مهم اندیشمندان حوزه مهدویت را به دو گروه تقسیم نموده است.

گروه نخست بر ظاهر روایات متعهد هستند و اصرار دارند که سلاح حضرت همان شمشیر است و هیچ تاویلی در این معنا صورت نمی دهند اما در عین حال پیروزی یک شمشیر بر سلاح های فوق پیشرفته را به صورت های مختلف توجیه می کنند. برخی این شمشیر را «معجزه» می دانند و معتقدند هر چند به ظاهر شمشیر است اما با قدرت خدادادی اعجاز گونه ای که همراه دارد بر تمام سلاح های فوق پیشرفته بشری فائق می آید. برخی دیگر معتقدند خداوند در عصر ظهور همه تسلیحات نظامی پیشرفته را از کار می اندازد و افراد مجبور می شوند با شمشیر به مقابله بپردازند.[۲]

به هر روی این دسته از اندیشمندان حضرت را صاحب «شمشیری خاص» می دانند که سلاحی معجزه گونه است و کسی یارای مقاومت در مقابل آن را ندارد.

[۱] الکافی، ج۱، ص۴۰۸.

[۲] ر.ک: فرهنگ‌نامه مهدویت، ص۲۶۱-۱۶۳.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.