مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

صداقت و راستی در زندگی

مهدویت

خصوصیات اولیه و ذاتی انسان قابل تغییر و دستخوش نمی باشد.مثلا یک فردی که دزدی می کند بطور اتفاقی و بدون دلیل و انگیزه نمی تواند به یک انسان خوب تبدیل شود.بهترین راه رسیدن به حقیقت صادق بودن است ممکن است بعضی اوقات از راه غیرصادقانه به حقیقت برسیم ولی این رسیدن با آرامش و رضایت روحی نخواهد بود.

هدف انسان در این زندگی دنیایی خوشبختی برای خود ولزوما برای دیگران است و این دو ازهم گسیخته نمی باشد و اگر انسان برای خود تقاضای خوشبختی داشته باشد لزوما برای دیگران هم این را خواهد داشت.

در مقابل دروغگویی راهی است که انسان را به سرنوشتی نکبت بار می کشاند و آرامش را از انسان می گیرد.

در آخرالزمان اگر بخواهیم با صداقت کامل ثروت اندوزی کنیم کاری بس مشکل و کند و آهسته و پرزحمت خواهد بوده لذا خیلی از افراد از این کندی راه پشیمان می شوند و راه ریا و دروغ را برای پیشرفت سریع انتخاب می کنند.

حال اگر ثروت از این راه بدست آوردیم لذت بهره بردن از آن چگونه خواهد بود؟

تحقیقات نشان داده است که ؛ آنها که از طریق امیال شهوانی و فساد و بیچاره کردن افراد دیگر ارضا می شوند  و ثروت اندوزی میکنند دچار پشیمانی و نارضایتی زودرس می رسند.

انسان اگر دچار ریا شود این ریاکاری کم کم عزت نفسشان را تضعیف می کند و آرامش روحی را از آنان میگیرد و لذت بخشی حقیقی را از دست می دهند.

در آخرالزمان خوشبختی واقعی در این است که ما فقط به دنبال حقیقت برویم و آن هم از راه صحیح و صداقت به دست آوریم نه ریا و دروغگویی تا آرامش روحی و روانی داشته باشیم.

برای رسیدن به این مرتبه از خوشبختی باید خودشناس باشیم وقتی خود را بشناسیم و هدف از خلقت خود را بدانیم که انسان قرار است خلیفه الله شود همیشه راه صداقت راپیش خواهد گرفت و لو اینکه این راه کند و آهسته است.

و از امام زمان خود برای رسیدن به این حقیقت و آرامش کمک بگیریم و حتما این امام مهربان به ما در این زمینه کمک خواهد نمود.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.