مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

رسیدن به تغییر بزرگ با گام های کوچک

مهدویت

اینکه دوست دارید زندگی خود را اسلامی کنید و تغییر و تحول در زندگی خود ایجاد کنید و همت دارید که این تغییر بزرگ را به سرانجام  رسانید بسیار عالی است. و روحیه کمال طلبی است که انسان را به مرحله رشد و سعادت میرساند.

اما باید توجه داشته باشید که برای تغییرهای بزرگ باید قدم های کوچک بردارید. حتی اگر به خلقت خداوند نیز دقت کنیم می بینیم که هرچند انسان ها، آرزوهای بزرگ و خواسته های کلان دارند، اما قد انسان ها و طول قدم هایشان کوچک است. اگر شما قصد فتح بلندترین قله ها را داشته باشید باید با همین قدم های کوچک شروع کنید.

وقتی شما با خود می گویید من دیگر سیگار نمی کشم و یا این که از این به بعد رژیم غذایی می گیرم، عملاً یک نگرانی در شما ایجاد می شود که گویی باید تا پایان عمر، محرومیتی را تجربه کنید. به همین خاطر، اقدام برای تغییرتان را به فردا و پس فردا موکول می کنید.

اگر قصد زیارت امام زمان علیه السلام را دارید و میخواهید از نزدیک ایشان را ببینید ، قصد این کار را داشتن از همت بالای شما است و باید زمینه های این دیدار را ایجاد کنید و قدم به قدم کارهایی که ایشان از منتظر واقعی خواسته اند انجام دهیم تا به آن مقام والا برسیم که لیاقت دیدار برایمان فراهم شود .

ابتدا باید از گام های کوچک شروع کنیم و اگر مرتکب اشتباه یا گناهی شده ایم توبه و استغفار کنیم و بعد در مراحل بعدی آنچه که امامان از ما میخواهد انجام واجبات و ترک محرمات خواهد بود که اینها را باید مرحله به مرحله انجام دهیم.

برای این که این ترس و نگرانی ذهنی ایجاد نشود، باید بازه های زمانی کوتاه مدت را در نظر بگیرید؛ به عنوان مثال، اگر می خواهید قدرت کنترل خشم را در خود تقویت کنید به جای این که بگویید من از امروز، می خواهم هرگز عصبانی نشوم باید بگویید من می خواهم تا آخر شب خشمم را کنترل کنم. هم چنین درباره تغییرات دیگر باید اعلام و تعهد ذهنی تان اینطور باشد که: من می خواهم تا آخر شب دروغ نگویم و تا آخر امروز پشت سر کسی حرف نزنم. تمرکز و نگاه تان باید به گونه ای باشد که گویی تصمیم دارید امروز (فقط امروز) فلان کار را انجام دهید یا ترک کنید. ذهن انسان کارهای کم و کوچک را می پسندد و استقبال می کند.

یادتان باشد همه کسانی که موفقیت های بزرگی را تجربه و تغییرات مثبت، عظیم و پایداری را در زندگی شان ایجاد کرد‌ه‌اند با همین قدم های کوچک و تصمیم های روزانه و کوتاه مدت شروع کرده و ادامه داده اند.

 

منبع :  مقالات استاد حواریی ، شماره ۱۷

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.