مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

بهترین سخن مرد به همسرش

مهدویت

حدیثی زیبا و دلنشین از پیامبر خدا (ص ) داریم که ایشان میفرمایند:

قول الرجل للمرأه إنی اُحبک لا یذهب من قلبِها أبدا (وسائل الشیعه ، ج ۱۴ ، ص ۱۰)

اگر مردی به همسرش بگوید «دوستت دارم» این در قلب زن رسوخ میکند و هیچگاه از دل او بیرون نخواهد رفت.

در زندگی مشترک شیرینی که در ابتدای زندگی بین زوجین وجود دارد و عشق و علاقه ای که بین همدیگر است کم کم رو به اُفول میرود و کاستی پیدا میکند و دیگر از آن شوق و اشتیاق قبلی خبری نخواهد بود در این میان تنها کشتی که میتواند انسان را از این دریای پر تلاطم نجات دهد و این شور و اشتیاق دوباره به زندگی برگردد صداقت خواهد بود.

البته اگر صداقت در تمام مراحل زندگی انسان باشد این عشق و اشتیاق کم رنگ نخواهد شد تا برگردد بلکه استوار خواهد ماند.  صداقت باید در لحن و عمل دیده شود و زوجین باید این صمیمیت را بین خود با صداقت و راستی حفظ کنند. چون اگر زندگی از صداقت به دروغ گوئی تغییر جهت دهد اعتماد و اطمینان از بین آنها خواهد رفت و منجر به شکست روحی و روانی زوجین میشود.

اگر زن و شوهر در زندگی زناشوئی خود این جمله رسول خدا(ص) که در حدیث ذکر نمودیم بیان کنند و مداومت بر آن داشته باشند و در طول دوران زندگی از این جمله استفاده کنند و در مرحله عمل نیز این را نشان دهند هیچگاه این زندگی از هم نخواهد پاشید و روز به روز شاهد پیشرفت در زندگی خود خواهند بود.

اگر دروغ در زندگی آنان رخنه کندکم کم اعتماد و اطمینان در خانواده ضعیف و سست خواهد شد و دوگانگی در زندگی ایجاد خواهد شد و نا آرامی به سراغ خانواده خواهد آمد. نتیجه این دوگانگی در زندگی این خواهد بود که خشونت کم کم جای خود را در زندگی پیدا خواهد کرد و روابط عاطفی و انسانی در بین آنها زائل خواهد شد و محیط تربیتی فرزندان نامناسب خواهد شد و فرزند از ابتدای زندگی دروغ گویی را منشأ کار های خود قرار خواهد داد وموفقیت خود را در آن خواهد دانست.

لذا باید در جامعه مهدوی اگر میخواهیم فرزندانی داشته باشیم که جزء سربازان واقعی آن حضرت قرار بگیرند باید تربیت مهدوی شوند و از دروغ و افترا پرهیز کنند.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.